logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Jídlo z restaurací si online objednává o polovinu více lidí než loni

23. listopadu 2021
Analýzy 0
480
Jídlo z restaurací si online objednává o polovinu více lidí než loni

Internet v Česku využívá 83 % lidí a 57 % přes něj také nakupuje. Vlivem pandemie onemocnění covid-19 vzrostl zájem o online vzdělávání. Zvýšil se rovněž počet těch, kteří s úřady komunikují přes internet a roste zájem o placená videa a hudbu.

V roce 2021 u nás používá internet 83 % osob starších 16 let. V absolutním vyjádření to představuje 7,3 mil. lidí. V případě pracujících využívá internet 97 % z nich, u seniorů je to
46 %. Mobilní telefon používají již téměř všichni dospělí (99 %). Chytrý telefon má 77 % osob
a tlačítkový telefon 23 %. Mezi uživateli tlačítkových telefonů jsou především senioři.

Část podniků zůstává zavřená. Přesto byly červencové gastro tržby rekordní

„Mobilní telefon je pro Čechy nejčastějším zařízením, na kterém používají internet. V současnosti je na telefonu online již 72 % osob starších 16 let, mezi mladými ve věku 16 až 34 let internet v mobilu používá dokonce 98 % z nich. Oproti tomu v případě lidí starších 75 let využívá tuto možnost pouze 8 % osob,“ uvádí Eva Myšková Skarlandtová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. Alespoň jednu aplikaci si na mobilním telefonu ve druhém čtvrtletí tohoto roku stáhlo 40 % dospělých.

Na internetu nakupuje 57 % lidí starších 16 let. Nejčastější položkou nákupů je přitom oblečení. Ve druhém čtvrtletí letošního roku si ho online koupilo 39 % osob, což je o 9 procentních bodů více než před rokem. Meziročně vzrostl také počet těch, kteří si objednali jídlo z restaurací, a to z 13 na 20 %. Lidé také stále více sledují videa na placených kanálech. Jejich podíl vzrostl meziročně z 11 na 15 %. U placeného streamování hudby došlo k meziročnímu nárůstu z 5 na 7 %.

Gastro tržby se v úvodním listopadovém týdnu propadly skoro o pětinu

V souvislosti s pandemií koronaviru si Češi oblíbili vzdělávání online. „Ve druhém čtvrtletí letošního roku se online vzdělávání účastnilo 19 % osob ve věku 25–64 let. Přes internet se vzdělávaly především vysokoškolsky vzdělané osoby, a to 44 % z nich. Naopak mezi lidmi se základním vzděláním byl zájem o online vzdělávání minimální. Vzdělávalo se tak necelých 5 % osob,“ říká Lenka Weichetová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ. Uvedený výčet zahrnuje převážně osoby s již ukončeným stupněm vzdělání a není do něj zahrnuta distanční forma povinné školní docházky.

Meziročně rostl i podíl osob využívající elektronizaci veřejné správy. „V roce 2020 zaslalo nějakému z úřadů formulář online způsobem 15 % osob, letos je to již 23 %. Jednalo se například o podání daňových přiznání. Z důvodu meziroční srovnatelnosti nebyl do ukazatele započítán formulář pro Sčítání lidu, které se koná pouze jednou za deset let,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu. Nejčastěji zasílají formuláře přes webové stránky osoby s vysokoškolským vzděláním a osoby ve věku 25–54 let.

Související články:

Část podniků zůstává zavřená. Přesto byly červencové gastro tržby rekordní Gastro tržby se v úvodním listopadovém týdnu propadly skoro o pětinu

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!