
Zákazníci Dáme jídlo si objednávali svatomartinské menu z restaurací více ke svátečnímu víkendovému obědu než ve všední dny. V rámci služby Dáme market se projevil nárůst objednávek surovin pro přípravu tradičních pokrmů spojených s 11. listopadem. Například objednávky zelí vzrostly o 157 %.
Oproti roku 2019 vzrostly objednávky svatomartinského menu o 150 %. Průměrná cena svatomartinské husy s přílohou mezi roky 2019 a 2020 lehce klesla, v roce 2021 naopak meziročně vzrostla o 17 % na 309 Kč. Nejvíce za husu zaplatili zákazníci v Praze, Jablonci nad Nisou a Teplicích, nejméně naopak v Hradci Králové a v Opavě.
Svatomartinské menu si mohl zákazník vychutnat během pouhých 30 až 40 minut od objednání. To platilo jak pro rok 2020, tak pro rok 2021. Zákazník tak získal mnoho volného času pro rodinu, koníčky či odpočinek, místo zdlouhavé přípravy svátečního pokrmu. Nejvíce si letos svatomartinské hody vychutnali zákazníci v Praze, Brně a Ostravě. S ohledem na počet obyvatel byl vysoký počet objednávek také v Olomouci a Hradci Králové.
Kromě české kuchyně, která je pro svatomartinskou husu typická, zařadily u příležitosti svátku zajímavé variace z husy nebo kachny také některé mexické restaurace nebo podniky specializující se na burgery. Často se objevovala také nabídka svatomartinské kachny, kaldounu a koláčů nebo speciálního svatomartinského vína, ale i piva. V letošním roce si zákazníci Dáme jídlo mohli vybrat z nabídky svatomartinských menu z o 6% více restaurací než v loňském roce.
Díky nové službě Dáme market, která umožňuje doručení rychlých nákupů v řádu minut, jsou pro svatomartinské období k dispozici také data z nákupu potravin. „Zákazníci obzvlášť při přípravě sváteční husy ocenili rychlost dodání, a to několik málo minut od objednání,“ říká ředitel business intelligence Dáme jídlo Břetislav Stromko.
„V období první půlky listopadu jsme v porovnání s první polovinou října v obchodech zaznamenali zvýšení objednávek surovin pro přípravu svatomartinského menu o 36 %. Největší nárůst objednávek jsme zaznamenali v případě zelí, a to o 157% v porovnání první poloviny října a první poloviny listopadu,“ dodává Stromko. Zvýšený zájem o položky typické pro přípravu svatomartinského menu byl podle očekávání v největších městech, jako jsou Praha a Brno, ale také v Olomouci a Plzni.