logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Business spojený s rozvozem jídla pokračuje v boomu

29. října 2021
Digital 0
543
Business spojený s rozvozem jídla pokračuje v boomu

I přes větší proočkovanost populace a otevřené restaurace je návrat klientů do klasických gastroprovozů pomalejší než se čekalo. Navíc se ukazuje, že řada lidí si na dovážku jídla do svých domovů zvykla natolik, že se této možnosti do budoucna jen tak nevzdá, komentuje trendy Jan Siuda, spoluzakladatel cloudové kuchyně MyFoodPlace. Ta funguje v Praze jako první svého druhu ve střední Evropě, spolupracuje s více než třemi desítkami restauračních značek a měsíčně realizuje desetitisíce objednávek. Navíc letos plánuje stoprocentní růst tržeb na více než 50 milionů korun.

„Koncept cloud kitchen, který vznikl a v Česku se objevil krátce před pandemií, se osvědčil a dál roste na vlně trendu rozvozu jídla,“ uvedl Jan Siuda. Kuchyně MyFoodPlace, která je jedinou větší kuchyní tohoto typu v České republice, tento trend potvrzuje. Za posledních 12 měsíců vyrostla o více než 100 procent ve všech klíčových ukazatelích i při udržení kladné EBITDA marže.

Amazing Places spouštějí nový web a rezervační systém

„Covid nás toho hodně naučil. Museli jsme samozřejmě hodně rychle škálovat naše provozní kapacity, což ukázalo na nedokonalosti v některých procesech. Upravit jsme museli i business model. Z původního pronájmu prostor pro restaurace přecházíme k variantě, kdy veškeré provozní aktivity řídí přímo MyFoodPlace,“ říká Jan Siuda. Cílem jsou podle něj lepší efektivita provozu a vyšší kvalita pro konečného zákazníka.

Skupina proměnila i složení značek, které nyní zahrnuje. „Vybíráme si velice detailně restaurační brandy a koncepty, se kterými bychom chtěli pracovat. Naším cílem je mít v portfoliu skupinu značek a konceptů, které dohromady reprezentují širokou paletu světových kuchyní,“ popisuje další vývoj Jan Siuda. Pro zákazníka tak dané jídlo připraví restaurace, která se na kuchyni určitého státu a provenience specializuje.

MyFoodPlace nyní plánuje do dalšího rozvoje investovat řádově 15 milionů korun. Půjdou zejména na budování sítě poboček a technologické stránky. Cílem je pokrýt celou Prahu a její poptávku do léta příštího roku. Novou oblasti rozvoje se stává digitalizace. „Vnímáme nové výzvy, které pro restauratéry přinesla pandemie a narůstající prodeje přes rozvážkové platformy. Tím, že jsme se od začátku soustředili hlavně na rozvoz, museli jsme být od začátku po IT stránce napřed vůči restauracím,“ uvedl Siuda, jehož IT tým, chce celé řešení jako samostatný produkt pustit na trh. IT řešení podle něj vzniklo přímo v „kuchyni“ a pokrývá komplexní řetězec procesů v oblasti gastronomie a neřeší jen parciální problémy, jak je dnes na trhu běžné.

 

Související články:

Amazing Places spouštějí nový web a rezervační systém

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!