
Podniky tak zaznamenávají pokles hvězdiček, protože „zákazníci“ kritizují bezpečnostní opatření proti COVID-19.
Svým útokem trolů si prošel Mother’s Ruin, bar na Manhattanu. Podnik totiž umístil před bar značení, dle kterého mohli očkování pobýt uvnitř a neočkovaní na zahrádce. Více odpůrcům vakcinace potřeba nebylo a recenzentní stránku Yelp zasypali negativními recenzemi, bez toho, aby podnik navštívili.
Nyní společnost Yelp recenze vypla, protože momentálně prozkoumává jejich obsah a snaží se z něj vyfiltrovat skutečné zkušenosti uživatelů. Podle The MIT Technology Review se fotka stala virální na Redditu (sociální síť), což vedlo k výraznému nárůstu negativních recenzí anti-vaxxerů, kteří možná nebyli v New Yorku, natož v samotném baru. „Neztrácejte zde čas ani peníze,“ napsal jeden uživatel z Arizony. „Dostal jsem jed na jídlo,“ dodal uživatel z Kalifornie. „Segregujeme se po„ vakcíně “, i když jsme mnohem bezpečnější, abychom zůstali daleko od těch, kteří na vakcinaci byli,“ napsal další Kalifornčan – a znovu, nic nenasvědčuje tomu, že by někdo z těchto recenzentů sdílel skutečné zkušenosti z první ruky.
„Jen se snažíme přežít nejtraumatičtější zážitek, jaký kdy pohostinství zasáhlo,“ řekl majitel baru Richard Knapp pro magazín Food & Wine. „Představa, že na nás tato komunita útočí a že neexistuje žádný skutečný prostředek, jak s ní bojovat, je frustrující.“
The MIT Technology Review uvádí, že odpůrci očkování se opakovaně zaměřili na bary a restaurace, které požádaly zákazníky, aby se prokázali očkováním, anebo aplikací Excelsior Pass, která poskytuje digitální záznam o stavu očkování nebo o negativním testu na COVID- 19. Útoky zažil nejenom bar Mother’s Ruin, ale taky Denver’s Bar Max nebo Chicago’s Moe’s Cantina a mnoho dalších s jednohvězdičkovými recenzemi na Yelpu a Google. Paradoxně, opačná situace se stala v Austrálii, kde někteří podpůrci očkování nechali jednohvězdičkové hodnocení pro restauraci, která údajně hostila skupinu prominentních demonstrantů proti očkování.
Ve výsledku se tyto bary a restaurace musely pokusit ve spolupráci s Yelpem odstranit spamovací recenze, zejména těch, které jsou úplnou fikcí. Tyto online útoky se během pandemie staly častějšími; Společnost Yelp uvedla, že zaznamenala 206% nárůst „upozornění na neobvyklou aktivitu“.