logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Zahrádky v pondělí otevřely, příval štamgastů se ale nekonal

20. května 2021
Restaurace 0
976
Zahrádky v pondělí otevřely, příval štamgastů se ale nekonal

Jak dopadl první den, kdy české gastro podniky mohly mít konečně oficiálně otevřené zahrádky? Podle údajů společnosti Dotykačka provozy přípravu nepodcenily. Otevřely dokonce i ty, které donedávna nechávaly zavřená i výdejní okénka. Šanci na výdělky jim ale do značné míry zhatilo špatné počasí. Očekávaný příval hostů se nekonal.

„Pokud jde o otevřené podniky, za pondělí jsme oproti předchozímu období zaznamenali nárůst zhruba o 17 procentních bodů. Bohužel o celkových tržbách se totéž říct nedá. Ty zůstaly stejné jako minulý týden a návštěvnost dokonce v porovnání předchozím pondělím ještě o něco klesla,“ přibližuje Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá víc než čtvrtina tuzemského gastro trhu.

Ještě před měsícem podle údajů firmy měla zavřeno víc než polovina gastro podniků. Pokladní systém využívalo jen 46 % těch, které fungovaly ještě před vypuknutím pandemie. S otevřením zahrádek se počet otevřených podniků navýšil na 63 % (opět v porovnání s předcovidovým stavem z února 2020). Tržby oboru se poslední týdny, včetně „zahrádkového“ pondělí, drží 25 % pod úrovní loňského února.

Na pivo ano, na jídlo ne

Pokud se podíváme na jednotlivé segmenty, nejvíc si pondělním rozvolněním polepšily hospody. Tam sice zůstává vysoký podíl zavřených podniků (k včerejšku jich měla otevřeno pouhá třetina, a před měsícem to bylo dokonce jen 14 %), avšak oproti předchozímu pondělí u nich došlo k navýšení tržeb o 8 procentních bodů. I tak ale zůstávají na pouhých 45 % předcovidových hodnot.

„Lidé podle všeho rádi vyrazili na pivo i v horším počasí. U restaurací a dalších druhů podniků, kde se obvykle stravují, je citlivost na chladné a deštivé počasí vyšší,“ odhaduje Petr Menclík s odkazem na to, že v restauracích navzdory většímu počtu podniků tržby z týdne na týden vzrostly jen minimálně. V kavárnách celková útrata dokonce mírně klesla.

Zahrádkový boom v Karlových Varech

Pokud se podíváme na regionální rozdíly, je znát, že v souvislosti s aktuálním „zahrádkovým“ rozvolněním jsou vybrané kraje aktivnější než jiné.

„Nejvíc gastro zahrádek se podle všeho otevřelo v Karlovarském kraji. Tohle pondělí jsme tam v porovnání s předchozím týdnem zaznamenali nárůst aktivních pokladen o víc než 41 procent, zatímco ve většině ostatních krajů počty otevřených podniků stouply zhruba o pětinu. Uvedený nárůst velmi pravděpodobně souvisí i s tím, že po celou dobu pandemických omezení byl Karlovarský kraj z pohledu otevřených gastro podniků nejslabší z celé republiky,“ komentuje Petr Menclík.

Opačným směrem naopak vybočuje Praha, kde i během lockdownů fungovalo ve srovnání s předcovidovým obdobím nejvyšší procento gastro provozů. V souvislosti s otevřením zahrádek tak v pondělí přibylo jen minimum nových podniků.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!