Skupina Heineken pošle provozovnám přes sto milionů korun. Štamgasty do hospod láká s předstihem už před otevřením

Třetí nejvýznamnější pivovarnická skupina v Česku – společnost Heineken – intenzivně připravuje své gastropodniky na možné znovuotevření. Aby nelehkou situaci zvládly, plánuje do nich společně se svými pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno letos zainvestovat až 106 milionů korun. Pomoci jim chce i nefinančními prostředky, například darováním nového ležáku Bitr či podpůrnými aktivitami při okénkovém prodeji.

Horeca segment, do něhož spadají restaurace a hospody, je koronavirovou krizí již skoro rok zcela ochromen. Podnikatelé netrpělivě očekávají moment, kdy budou znovu moci otevřít a své podniky dostat z červených čísel. Uvítají při tom samozřejmě každou pomoc. „Jako klíčový partner pro
on-trade zákazníky se chystáme v průběhu tohoto roku podpořit a investovat do gastronomických provozoven dohromady 106 milionů korun. On-trade zákazníci je budou moci využít například na rekonstrukci svého podniku, nákup nového vybavení či na splacení dluhů, které jim v důsledku krize vznikly. Kromě toho je letos podpoříme v součtu více než 63 miliony korun, které poputují převážně na reklamní podporu. Půjde hlavně o brandované zařízení, POS materiály či instalaci výčepních technologií,“ informuje obchodní ředitel pro on-trade ve společnosti Heineken Pavel Slavík.

Netradiční reklama má nalákat hosty s předstihem

Pomocnou ruku podávají svým hospodám také jednotlivé pivovary, které pod Heineken spadají. Například Starobrno jim pošle ke znovuotevření 10 tisíc piv nového hořkého ležáku Bitr. Tam, kde bude na čepu, navíc majitelé a provozovatelé označí výlohy přelepy této extra hořké novinky, aby hosté věděli, kam si na ni mají zajít, hned jak to půjde. „Věříme, že právě nový Bitr je jedním z důvodů, proč pivaři budou mít chuť se do provozoven vracet. Tím spíš, že tento výborný ležák vznikl na jejich přání,“ říká Peter Bustin, který má netradiční reklamní formát na starosti.

Další formou pomoci, kterou Starobrno provozovatelům restaurací poskytuje, je podpora při okénkovém prodeji. Podporuje majitele gastro provozoven v zajištění plastových PET láhví se samolepkami a nechalo zhotovit také speciální odnosky, které zákazníkům usnadní odnášku piva domů.

Podílejí se i další značky

Podobně chce ulehčit rozjezd svým hospodám středočeský pivovar Krušovice, který jim rovněž pošle finanční podporu. Objemem půjde přibližně o 13 milionů korun. V blízké době navíc pro pivaře chystá úplnou novinku. „I přestože gastropodniky momentálně nefungují, nepřestáváme reagovat na přání konzumentů a pokračujeme v rozšiřování naší nabídky,“ říká Pavel Slavík.

Pokračují podpůrné aktivity z loňska

Pivovary Heinekenu také pomáhají restauratérům aktivně komunikovat jejich nabídku na vlastních social media kanálech. Ve speciálních skupinách na Facebooku tam spotřebitele a pivní fanoušky pravidelně informují, kde funguje prodejní okno, a vybízí je k podpoře své oblíbené hospody. Pro pomyslné překlenovací období využívají hospody a restaurace také úpravy smluvních vztahů, kterými se provoz v daném restauračním prostoru řídí. Nejčastěji se jedná o snížení či pozastavení nájemného anebo odkládání splatnosti plateb, které se s provozováním hospody pojí.

Skupina Heineken a její jednotlivé značky budou tento rok nadále pokračovat v krocích, které započaly loni. „Napříč skupinou dál zdarma zapůjčujeme hospodským nejrůznější provozní vybavení, třeba výčepy, či je podporujeme při zajištění PET láhví pro okénkový prodej. Pokud provozovatelé potřebují, poradíme jim mimo jiné s údržbou zakonzervované provozovny. Pravidelně je informujeme o všech důležitých změnách plynoucích z rozhodnutí vlády, které dopadají na jejich byznys. Individuálně s nimi řešíme kompenzaci prošlého piva a jeho náhradu,“ doplňuje Pavel Slavík z Heinekenu.