logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Kavárny nabízí rostlinné alternativy mléka do kávy bez příplatku. Akce potrvá celý březen

10. března 2021
Kavárny 0
923
Kavárny nabízí rostlinné alternativy mléka do kávy bez příplatku. Akce potrvá celý březen

Letošní březen si ponese přívlastek měsíc bez příplatku. Po celý měsíc totiž probíhá akce, kdy jsou vybrané kavárny zdarma zásobované rostlinným mlékem. Tyto kavárny se zavazují, že budou rostlinnou alternativu kravského mléka v březnu svým zákazníkům nabízet bez příplatku. Akce je výsledkem spolupráce projektu Rostlinně s gastro distributorem Green Heads.

Rostlinné stravování a omezování živočišných produktů je čím dál populárnější nejen v západní Evropě a USA, ale také v České republice. Podle průzkumu agentury Ipsos má téměř třetina Čechů v plánu do budoucna konzumovat více rostlinných produktů. Tento trend zaznamenávají i kavárny a rostlinné alternativy kravského mléka se stávají v kavárnách standardem, ale často si za ně kavárny nechávají připlácet.

„Cílem akce je přinést zákazníkům kaváren možnost ochutnat oblíbenou kávu s rostlinným mlékem, které by za normálních okolností kvůli příplatku třeba nevyzkoušeli. V kavárnách se totiž běžně setkáváme s příplatkem za rostlinné mléko v rozmezí 5 až 20 korun. Připomeňme si ale, že mnoho lidí trpí nesnášenlivostí laktózy, proč by takový zákazník měl za své latté platit víc?“ vysvětluje akci Marianna Slováková, projektová manažerka Rostlinně.

Do Měsíce bez příplatku se zapojilo celkem třicet kaváren z celé České republiky, takže rostlinnou kávu bez příplatku budou moct ochutnat zákazníci nejen v Praze, ale také v Českých Budějovicích, Havířově nebo třeba Znojmě.

„Ovesné mléko u nás všeobecně frčí. Lidé ho mají rádi a chutná jim. Spousta zákazníků však využila současné akce a přišla rostlinný nápoj v kávě zkusit poprvé. Věříme, že jich bude do konce března ještě daleko více a nakonec u tohoto způsobu pití kávy i zůstanou,” říká František Nahodil ze znojemské kavárny Balance coffee & wine.

Rostlinné nápoje jsou mezi zákazníky stále populárnější. Podle agentury Nielsen Češi v roce 2019 nakoupili nejrůznější rostlinná mléka za 314 milionů korun, což je meziroční nárůst o 17 procent. V posledním desetiletí stoupl prodej rostlinných mlék dokonce o 331 procent.

Podle Petra Šístka z Green Heads významně stoupl meziroční odbyt rostlinných alternativ mléka v kavárnách i maloobchodu. „Rostlinné nápoje již nejsou dominantou pouze prémiových kaváren, ale nalezneme je také v menších kavárnách a hlavně obchodech. Poptávka zákazníků určuje nabídku a ta je, jak se zdá, rostlinná,” uvádí Šístek.

Organizátoři si od akce slibují, že „podnikům přivede nové návštěvníky a baristé si vyzkouší práci s novým produktem a zjistí, že se dá skvěle vyšlehat i například ovesná pěna. Na konci března bude mít rostlinné mléko zase o něco víc fanoušků,“ uzavírá Slováková.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!