logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Tipy na zvládnutí krize v gastronomii: Důležité je nepřestat

9. března 2021
Lidské zdroje 0
1075
Tipy na zvládnutí krize v gastronomii: Důležité je nepřestat

Tomáš Kubart se narodil v Kutné Hoře. Osud ho ale zavedl do Velké Británie, kde ve svých 25 letech pomohl otevřít restauraci michelinského šéfkuchaře, stal se manažerem roku a byl vyhlášen jednou z nejvlivnějších osobností britského pohostinství. Spolu s Jakubem Stejskalem, který ho vyzpovídal ve svém podcastu Rumelier, pro vás připravil tipy, jak zvládnout koronakrizi.

Přinášíme vám horké tipy z časopisu HOREKA 123/2020.  Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé tři měsíce v „křupavém“ tištěné verzi. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílaní je zdarma pro pracovníky v pohostinství. Článek si můžete stáhnout ZDE.

 

  1. MINIMALIZUJTE ZTRÁTY

Podívejte se na silné stránky restaurace. Co děláte dobře? Co děláte jinak? Na co můžete lidi nalákat?

Zkuste si všímat menších nákladů – položek jako ubrousky nebo brčka. Víte, kolik vás stojí například ročně? Na korunových položkách se dá ušetřit, a to hodně.

 

  1. PERSONÁL

Bohužel potřebujete mít tolik zaměstnanců, kolik chodí hostů. Musíte si dobře spočítat, kolik lidí k vám denně k výdejnímu okénku přijde a v jakém časovém horizontu. Z lidské stránky je to těžké. Sám mám ale zkušenost, že zaměstnanci rozumějí, že za to nemůžete. To, že máme zavřeno, je vládní nařízení, ne náš nápad. Když pracujete s 20 % financí ve srovnání s dobou před krizí, jinou možnost ani nemáte.

Buďte otevření v komunikaci, rozhodně mluvte se zaměstnanci na rovinu, nic před nimi nezastírejte. Zkuste si ty nejlepší udržet.

 

  1. VYUŽIJTE ČAS

Pamatujete si ještě na dobu před pandemií, jak jste nic nestíhali? Nyní máte, již podruhé, čas všechno dodělat. Můžete vymalovat, ale hlavně doplnit vzdělání lidí. Až se podniky znovu otevřou, abyste měli ten nejpřipravenější personál.

Zkuste různé online kurzy, zamyslete se, co by šlo dělat jinak, kde je díra na trhu. Důležité je nepřestat.

 

  1. VYMÝŠLEJTE

Dnes musíte být flexibilní, nenechávejte nic na náhodě, komunikujte s hosty – nejjednodušší je to přes sociální sítě. Například v Anglii restaurace začaly prodávat balíčky s ingrediencemi pro uvaření večeře – nejenom hotová jídla s sebou. Bary zase lahvovaly svoje koktejly a prodávaly je po internetu. Koupit si koktejl od profesionála je super, pro vlastní koktejl byste si totiž museli koupit několik lahví, sirupů – takto to bylo pro zákazníky mnohem pohodlnější.

Nebyl to jeden nápad, který všichni okopírovali, ale každá restaurace přišla s něčím vlastním.

 

  1. MARKETING: DEJTE NAJEVO EMOCE

V pohostinství je nejúčinnější šeptanda, ale nedám dopustit ani na již zmiňované sociální sítě. Například mám nejraději Instagram, přijde mi uživatelsky přístupný, je hezký, za krátkou dobu naberu hodně informací. Musíte být ale autentický – ať u vás sítě spravuje jeden člověk, který ví, co se v podniku děje. Ne nějaký agenturní styl, dejte tomu emoce. Zkuste fotky za oponou, z akce, z tréninku – mít profil o lidech: Máme tým a tohle všechno děláme.

 

  1. NEBOJTE SE BUDOUCNOSTI

Když nemůže Mohamed k hoře, půjde hora k Mohamedovi. Držte se svých klientů: dejte jim o sobě vědět, bavte je na sítích, zkoušejte nové věci. Buďte co nejvíce responzivní, zkuste zákazníkům odpovídat do deseti minut. A nepropadejte skepsi.

 

Co dělá Tomáš Kubart?

Vždy si chtěl otevřít vlastní restauraci, pandemie mu ale změnila plány. Nyní rozbíhá se svým italským kamarádem projekt Pasta Kings, kdy po Praze rozváží čerstvé těstoviny a čerstvou omáčku, které je pak potřeba jenom uvařit a ohřát.

https://pastakings.cz/

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!