logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Do měsíce může skončit čtvrtina českých barů

19. února 2021
Bary 0
972
Do měsíce může skončit čtvrtina českých barů

Pokud budou nadále platit stávající zákazy a kompenzační modely, celá čtvrtina podnikatelů provozujících bary v Česku neudrží své podnikání déle než jeden jediný měsíc. Vyplývá to z bleskového průzkumu, který o uplynulém víkendu provedla Hospodářská komora ČR ve spolupráci s osmi oborovými asociacemi a svazy, mezi nimiž byla i Česká barmanská asociace.

Na výzvu k vyplnění anketního dotazníku zareagovalo v neděli a v pondělí několik desítek provozovatelů, kteří jsou členy CBA. Největší skupina z nich čítající 28,6 % odhaduje své rezervy ještě na jeden až tři měsíce podnikání. Již zmiňovaných 25 % nevydrží déle než jeden měsíc a necelých 15 % už zkrachovalo či momentálně míří do insolvence.

„Výsledky nás vůbec nepřekvapily. Potvrdilo se, že provozovatelé barů nesedí na uspořených milionech, a že vládou schválené kompenzace jsou nedostačující. Považujeme to za jednoznačné selhání státu v oblasti kompenzací postihnutým subjektům,“ nechal se slyšet prezident České barmanské asociace Aleš Svojanovský.

S jeho vyjádřením korespondují i odpovědi respondentů na další anketní otázky. Podle 45,7 % provozovatelů barů současné krizové programy vlády nepokrývají ani pětinu celkových nákladů firmy, včetně těch mzdových, přičemž 8,6 % z nich nedosáhne na vůbec žádnou podporu. Více než dvě třetiny respondentů za potenciálně spravedlivý vládní program podpory označuje takový, který by vyplácel kompenzace vypočítávané z obratu dosaženého v předkrizové době.

Celkem na bleskovou anketu odpovědělo 1274 respondentů z 8 vybraných v Hospodářské komoře začleněných i spolupracujících společenstev nejvíce postižených dopady vládními preventivními opatřeními proti šíření onemocnění covid-19. Aktuální data poskytli členové Asociace hotelů a restaurací, České komory fitness, Svazu obchodu a cestovního ruchu, Potravinářské komory, Asociace prádelen a čistíren, České barmanské asociace, České eventové asociace a Unie filmových distributorů.

Průzkum ukázal, že většině podnikatelů současné vládní programy pokrývají méně než třetinu jejich mzdových a fixních nákladů. Zbylých 70 % měsíčních nákladů zcela uzavřených nebo polouzavřených provozů se snaží zaplatit půjčkami od bank, rodinných příslušníků a přátel nebo z vlastních rezerv. Za aktuálně nastavených podmínek nedokáže již déle než jeden měsíc podnikat pětina odpovídajících.

Na 98 % podnikatelů minulý týden ohlášený záměr vlády nepovažuje za funkční a spravedlivý. Většina podnikatelů za efektivní podporu označila variantu, kdy stát kompenzuje určité procento z obratu, kterého dosáhli v předkrizové době. Podnikatelé připouští i možnost, že by podpora byla odvozená od poklesu obratu, a to mezi srovnatelným krizovým obdobím a předkrizovým obdobím. Pro tuto možnost se vyjádřila asi pětina účastníků šetření.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!