logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Pivovaru Zubr se v loňském roce propadly tržby ze sudového piva o 60 milionů korun

13. ledna 2021
Restaurace 0
1001
Pivovaru Zubr se v loňském roce propadly tržby ze sudového piva o 60 milionů korun

Dopady koronavirových opatření se značně promítly do loňských výsledků pivovaru Zubr. Propad prodeje sudového piva zapříčiněný uzavřením restaurací znamenal pokles tržeb u sudového piva o 60 milionů korun. Významný propad v prodeji čepovaného piva, prodej baleného piva v maloobchodě nenahradil.

„Obor gastroslužeb včetně výrobců nápojů a zejména piva patří k nejvíce postiženým celé koronavirové krize. Pivovarníci doplácí na nepřehledné vyhlašování a následné rušení restrikcí a znemožnění podnikání. Stejně jako na jaře při uzavření restaurací, tak i v listopadu prodej čepovaného piva klesl v podstatě na nulu. Současný stav není likvidační jen pro samotné majitele restaurací, ale i my jako pivovar se nacházíme ve velice složité situaci. Navíc na rozdíl od jiných oborů nemáme žádnou speciální podporu. Jediný program, na který dosáhneme, je Antivirus B, a to je nedostatečné,“ komentuje uplynulý rok Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Jak se koronavirová opatření promítla do prodeje piva, dokládá i aktuální statistika Českého svazu pivovarů a sladoven. Celkový výstav sudového piva českých pivovarů v listopadu 2020 oproti listopadu 2019 klesl o více než 85 %. Tento propad se promítl i do souhrnných čísel, když v listopadu 2020 byl celkový výstav piva o 18 % nižší než ve stejném měsíci loňského roku. Růst byl zaznamenán u prodeje piva v lahvích a plechovkách zhruba o 15 procent, to ale celkový propad nezastaví. (zdroj: ČSPaS – statistika výstavu piva, 11/2020)

„Museli jsme přistoupit k razantním úsporným opatřením, abychom to zvládli a především si udrželi naše zaměstnance. Snažíme se být ve výrobě maximálně flexibilní a přizpůsobit se situaci, rozšiřovat obchodní síť, dojednávat nové spolupráce s obchodními řetězci a přicházet s novými prodejními kanály. Nicméně nejistota ohledně budoucí podoby vládních opatření a restrikcí je v podnikání ta nejhorší okolnost,“ říká ředitel pivovaru Pluháček.

Složitá je i situace v dalších oblastech. „Pivovar Zubr patří k největším podporovatelům sportovních klubů, společenských akcí i neziskových organizací v regionu a ani ty nechceme nechat na holičkách. Bez adekvátní pomoci to ale bude velice těžké,“ dodává Tomáš Pluháček a pokračuje: „Nyní je naprosto klíčové, aby se vakcína proti covidu co nejrychleji dostala k lidem a celá společnost se mohla vrátit k standardní práci a normálnímu životu.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!