logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Podnikatelé mají zato, že očkování bude nejlepší prevencí před lockdownem

8. ledna 2021
Lidské zdroje 0
1097
Podnikatelé mají zato, že očkování bude nejlepší prevencí před lockdownem

Většina podnikatelů věří, že masivní očkování některou ze schválených vakcín na covid-19 pomůže ochránit ohroženější část populace, jako jsou zdravotníci, učitelé a senioři, před nákazou, a zároveň provozům umožní vymanit se z uzávěry vyplývající z protiepidemického systému. Sami se nechají naočkovat, až na ně přijde řada. Většina zaměstnavatelů svým zaměstnancům podstoupit očkování alespoň doporučí, někteří je podpoří mimořádným bonusem, benefitem či finančním příspěvkem. Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory na vzorku 1400 podniků všech velikostí, oborů a ze všech regionů České republiky.

Očkování jako nejlepší prevenci uzávěry (lockdown) a jako alternativu k vládním nařízením omezujícím hospodářský a sociální život označilo 60 % podniků. Dalších více než 12 % podniků považuje za důležitější, že očkování může pomoci ochránit ohroženější část populace před nákazou. Mají ale zato, že šíření epidemie ani dalším uzávěrám tuzemského hospodářství v krátkodobém horizontu nezabrání.

Naočkovat některou ze schválených vakcín proti covid-19, jakmile bude očkování dostupné veřejnosti, se nechají dvě třetiny podnikatelů. Na 15 % podnikatelů ještě není rozhodnuto. Za nejdůvěryhodnější vakcíny naprostá většina z nich označila ty, které jsou vyvinuté a vyrobené hlavně v EU, dále pak ve Velké Británii nebo USA. Žádné vakcíně nedůvěřuje zhruba 17 % podnikatelů a zhruba desetině podnikatelů nezáleží na původu vakcíny. Naopak nejmenší důvěru podnikatelů mají očkovací látky z Číny, Ruska a dalších zemí.

Hospodářská komora u zaměstnavatelů také zjišťovala, zda očkování po svých zaměstnancích budou vyžadovat či jim ho doporučovat. Více než polovina respondentů z řad zaměstnavatelů uvedla, že očkování zaměstnancům jednoznačně doporučí. Každý třetí podnik (35 %) ale má za to, že by jako zaměstnavatel neměl své zaměstnance v rozhodování nijak ovlivňovat, mělo by jít o svobodné rozhodnutí zaměstnanců. Zhruba každý desátý podnik (13 %) očkování podpoří mimořádným bonusem, benefitem či finančním příspěvkem. Vyžadovat očkování po zaměstnancích budou pouhá čtyři procenta firem.

„Šetření potvrdilo připravenost a odpovědnost zaměstnavatelů. Řada z nich je navíc připravena propůjčit své jméno a tvář infomační kampani, která má očkování představit veřejnosti. I na základě výsledků této ankety se potvrzuje, že benefity očkování musejí být součástí protiepidemického systému PES, jakmile budou vakcíny dostupné pro širokou veřejnost. Lidé musí vidět konkrétní výhody očkování pro cestování, využívání služeb, prostě pro cestu zpět do „normálního“ života,“ uvedl předseda Sekce zdravotnictví a sociálních služeb Ivo Hlaváč.

Do šetření se zapojilo 1400 malých, středních i velkých podniků zastřešených Hospodářskou komorou, které působí ve všech odvětvích a regionech.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!