logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Klíčový úkol je postarat se o tým

21. prosince 2020
Rozhovory 0
2115
Klíčový úkol je postarat se o tým

Štěpán Malý vede marketingové a obchodní oddělení ve třech hotelích Courtyard by Marriott. Krize se nezalekl a reagoval například vytvořením studia pro hybridní eventy. V rozhovoru se ale dočtete mnohem více.

Jak jste se připravovali na otevření 3. 12.?
Naše hotely zůstaly během nouzového stavu otevřeny pro pobyty v rámci výjimek povolených vládou, takže pro nás to velká změna nebyla. Bohužel to nebyla ani nijak dramatická změna v nárůstu obsazenosti. V těch dvou týdnech, kdy jsme měli možnost poskytovat hostům ubytování bez jakýchkoliv omezení jsme sice zaznamenali zvýšený zájem o víkendové pobyty, nicméně s letními měsíci se to nedá srovnávat. Jsme v nižší sezóně, kdy lidé obecně méně cestují a navíc jim to znesnadňují časté změny restrikcí, ve kterých se nevyznají.

Hotely jsou nyní opět zavřené. Pokud by se v lednu opět otevřeli, bude to pro městské hotely měsíc, kdy je vždy slabá sezona. Zvažujete, že byste otevřeli například až na jaře?
Aktuální zhoršení epidemické situace, opětovný přechod do stupně 4 a tedy i výrazná omezení týkající se hotelových služeb mají za následek to, že lidé přes svátky prakticky nebudou využívat hotelové ubytování. Výjimek, jako jsou pracovní pobyty, či ubytování cizinců před návratem do cílových destinací bude naprosté minimum. Přes svátky přechodně omezíme provoz našich hotelů v Plzni a v Brně.

Hotel přišel se studiem pro hybridní eventy, jaký je o ně zájem?
Ano, v Brně jsme otevřeli společně s partnerskou společností Live Box Event Production profesionální studio pro virtuální a hybridní eventy jako jeden z prvních hotelů v rámci Střední Evropy. Zájem je dle očekávání značný a několik akcí se nám již potvrdilo, což nás pochopitelně velice těší.  Když už naši klienti nemohou zorganizovat tradični face to face akce, tak vítají tuto „butikovou“ alternativu, tedy profesionální studio v příjemném prostředí a s veškerým komfortem, cateringem a servisem moderního konferenčního hotelu.

 

 

Taky jste vyzkoušeli nabízet soukromé vánoční trhy, jaký je o ně zájem? Přece jenom se alkohol mohl pít na veřejnosti necelý týden.
Nápad uspořádat letošní firemní večírky trochu jinak, v našem případě v podobě soukromých vánočních trhů přímo na terase našich hotelů v Plzni a Brně se setkal s velmi pozitivní odezvou a několik akcí se rychle potvrdilo. Žádná z nich se však bohužel nebude moci realizovat z důvodu aktuálních přísnějších opatření. Pokud nám to situace umožní, tak tento atraktivní koncept nabídneme i v lednu. Některé firmy totiž zvažují, že firemní večírek uspořádají po Novém roce.

Jak vnímáte systém PSA?
Já osobně si myslím, že mít přehledný systém, který se dá aplikovat pro různá odvětví je praktické, ale musí být plně funkční. Bohužel ty přechody byly velice rychlé a konkrétně našemu byznysu určitě neprospěly. Obdobnou situaci zažívají i kolegové z dalších zemí, se kterými jsem v kontaktu.

Zažádal váš hotel o vládní dotace? Byly již vyplaceny?
Ano, snažíme se využívat veškerou dostupnou pomoc státu, abychom co nejvíce zmírnili negativní ekonomické dopady epidemie na naše podnikání, ochránili naše zaměstnance a zachovali maximu pracovních míst. Část příspěvků z programu Antivirus za uplynulé měsíce byla vyplacena, na dotace z programu Covid ubytování čekáme.

Kdy očekáváte návrat do normálu?
To je velice těžká otázka, na kterou zatím neznáme přesnou odpověď. Koneckonců i odhady CEOs největších hotelových společností a dalších expertů se rozcházejí. Podle mého názoru se bude situace graduálně zlepšovat již v příštím roce, byť v každém regionu v odlišném tempu. Zatímco v Číně se díky stabilizovanému stavu epidemie a silnému domácímu trhu hotelový byznys a další odvětví cestovního ruchu poměrně rychle konsolidují, tak v Evropě, v USA a na dalších pro nás důležitých zdrojových trzích to může trvat podstatně déle.  Bude to záležet zejména na epidemiologické situaci a dostupnosti vakcíny v každém z regionů.

Co Vás koronakrize naučila?
Jak se říká “všechno zlé je pro něco dobré” nebo taky “co tě nezabije, to tě posílí”. Současná nelehká doba na nás klade velmi vysoké nároky po pracovní i psychické stránce. Je nutné se rychle adaptovat na náhlé změny a být schopen efektivně reagovat na nenadálé události, a tak mnohem větší prostor v naší práci nyní zabírá krizový management. Člověk musí být kreativní a přicházet s originálními nápady, být vytrvalý, radovat se i z malých úspěchů, neztrácet motivaci a nenechat se odradit, i když se nedaří. Z mojí pozice leadera vnímám jako klíčový úkol se postarat o svůj tým. Je třeba, aby cítili podporu, byli v pohodě po psychické stránce, dostávali veškeré informace a samozřejmě byli motivováni do další práce. V každodennímu kontaktu využíváme v mnohem větší míře moderní komunikační kanály jako MS Teams nebo Whatsapp a byť sebelepší technologie nemůže nahradit osobní setkání, tak nám v současné době umožňuje efektivní komunikaci. Jedním dechem dodávám, že mám velikou radost a jsem nesmírně pyšný na svůj tým, který současnou situaci zvládá naprosto profesionálně a dává do své práce maximální nasazení každý den, za což jim všem moc děkuji. Jsem přesvědčen, a v letní sezóně se mi to potvrdilo, že tento přístup se vyplácí. Jakmile to totiž umožní vnější podmínky, tak o to hladší a úspěšnější bude proces restartování byznysu a návrat k “normálu”.

Štěpán Malý

Director of Sales, má na starosti obchodní oddělení a marketing pro 3 hotely Courtyard by Marriott v Praze na letišti, v Plzni a v Brně.

V minulosti působil na manažerských postech v oblasti obchodu a event managementu v hotelech řetězců Marriott a Hilton v USA, na Mallorce a v Londýně.

Ve volném čase rád cestuje, sleduje moderní trendy v hotelnictví a gastronomii a věnuje se sportu.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!