Hospody a restaurace otevírají s novými pravidly 3R + 3S

Společně se čtvrtečním otevřením gastronomických provozů startuje také iniciativa Bezpečná restaurace, jejímž cílem je sjednotit hygienická pravidla v gastronomii a prostřednictvím marketingové kampaně podpořit jejich dodržování u hostů i obsluhy. Bezpečná restaurace staví na už zavedených 3R (roušky, ruce a rozestupy) a přidává k nim pro gastronomii specifické 3S (stoly, sklo a skupiny). Jedná se o společný závazek provozovatelů a personálu a výzvu směrem k hostům dodržovat tato jednoduchá pravidla tak, aby se minimalizovala rizika přenosu nemoci COVID-19. 

Kampaň staví na pravidlech 3R + S:

  • ROUŠKY: My je nosíme pořád. Vy je mějte, když zrovna nejste u stolu.
  • RUCE: Při příchodu použijte dezinfekci na ruce.
  • ROZESTUPY: Upravili jsme vzdálenost mezi stoly na minimálně 1,5 metru.
  • STOLY: Stoly dezinfikujeme při každé výměně hostů, pravidelně pak i další vybavení.
  • SKLO: Důkladně myjeme sklo a pravidelně čistíme technologie.
  • SKUPINY: Počet míst u jednoho stolu může být omezen, v souladu s platnými nařízeními.

„Na opětovné otevření gastronomických provozů se těšíme a společně s hospodskými děláme vše proto, aby hosté mohli opět bez obav přijít na oběd, večeři nebo třeba jen na pivo. Ihned po oznámení termínu znovuotevření restaurací jsme začali komunikovat na hospodské a zahájili distribuci informačních materiálů do podniků. K dispozici jsou plakáty na dveře i do vnitřních prostor a průvodní materiál pro hospodské a obsluhu,“ říká za iniciátory Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.  „V současné situaci je nejdůležitější, aby se už podniky nemusely znovu zavírat. A cesta k tomu vede přes zodpovědné chování nás všech – hostů, obsluhy i provozovatelů.“

Od příštího týdne se se spouští informační kampaň, která přibližuje inciativu široké veřejnosti. Kampaň poběží do konce roku jak v tradičních médiích, tak prostřednictvím sociálních sítí a zapojí se do ní i známí kuchaři a restauratéři.

„Pro provozovatele hospod a restaurací je čtvrteční otevření pomyslným světlem na konci tunelu. A pro řadu z nich taky poslední šancí přežít do příštího roku. Proto věříme, že se hosté rychle vrátí a pomůžou gastronomii překonat nejtěžší období ve své novodobé historii, “ říká Luboš Kastner, člen představenstva a garant platformy Moje restaurace, AMSP ČR. „Jsme přesvědčeni, a potvrzují to i dostupná epidemiologická data, že gastronomie nepředstavuje místo se zvýšeným rizikem nákazy. Když budeme navíc všichni dodržovat jednoduchá pravidla 3R+S, není se opravdu čeho obávat.“

„Již od první vlny koronavirové pandemie za hlavní město Prahu spolupracujeme s Hospodářskou komorou ČR a hledáme cesty k podpoře podnikatelů v období krize. Uvědomujeme si složitou situaci poskytovatelů služeb v gastronomii, která je v Praze ještě zesílená propady v turistickém ruchu. Iniciativu Bezpečná restaurace za město velmi vítáme a podporujeme. Věřím, že pomůže nalákat hosty do restaurací a opět rozhýbe gastronomický provoz,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy v oblasti financí a rozpočtu Pavel Vyhnánek.

Za iniciativou Bezpečná restaurace stojí Český svaz pivovarů a sladoven společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a její platformou Moje restaurace. Projekt dále podporují pivovary, výrobci nealko a další partneři. Aktuálně se do projektu zapojili tito partneři: Budějovický Budvar, Coca-Cola, Coca-Cola HBC, Dotykačka, Holba, Chodovar, Kofola, Krušovice, Litovel, MAKRO, Pardubický pivovar, Pivovar Velké Březno, Pivovary Lobkowicz, Pivovary Staropramen, Plzeňský Prazdroj, Restu, Starobrno, Storyous, Svijany, Zubr, Žatecký pivovar.