logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Pivo z okénka nabízí každá desátá hospoda. Ty otevřené prodají polovinu toho, co před rokem

12. listopadu 2020
Restaurace 0
964
Pivo z okénka nabízí každá desátá hospoda. Ty otevřené prodají polovinu toho, co před rokem

Prodej čepovaného piva z okénka nabízí podle aktuálních dat Plzeňského Prazdroje zhruba jedenáct procent hospod, do kterých běžně dodává svá piva. Hospodští, kteří sudové pivo mají i nadále v nabídce, přitom prodají téměř polovinu toho, co v běžném provozu před rokem.

„Naše celkové prodeje sudového piva v hospodách se za první tři týdny, kdy musely být podniky uzavřené, snížily na pět procent ve srovnání se stejným obdobím loni. Aktuálně přitom funguje zhruba 11 procent restaurací a hospod, kam dodáváme naše piva. Z toho je patrné, že přes výdejová okénka prodají 45 procent čepovaného piva v porovnání s loňskem. To sice není důvod k velkým oslavám, ale znamená to, že hospodám, které se snaží fungovat, toto množství pomáhá zajistit alespoň část hotovosti, kterou tak nutně potřebují,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Další finanční úlevu pak hospodským přidal samotný pivovar, který odložil splatnost veškerých faktur až na období po koronaviru. „Ten, kdo nyní funguje, tak může generovat příjmy a za pivo zaplatí až poté, co se život dostane zpět do normálu,“ uvádí Tomáš Mráz. Prazdroj se také zavázal, že hospodám stejně jako na jaře zdarma vymění veškeré prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Majitelům a provozovatelům restaurací a hospod poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory. „Budeme se také snažit přispět k tomu, aby byly hospody ještě čistším a bezpečnějším místem, kam se lidé nebudou bát chodit,“ dodává Tomáš Mráz.

Lidé podle něj nemusejí mít obavy, že by teď pivo v hospodách nemělo ty nejlepší parametry. Prazdroj totiž výrazně posílil prodeje menších balení sudů o objemech 15 a 30 litrů. „Hospody, které fungují, teď logicky preferují menší sudy, aby pivo zvládly i při stávajícím nižším zájmu prodat v bezvadné kvalitě. Menší sud je rychleji pryč a pivo v něm je tak stále čerstvé. Patnáctilitrové sudy se nyní podílí na prodejích piva do hospod z jedné pětiny, zatímco běžně to jsou zhruba jen dvě procenta. Třicetilitrové sudy pak tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba dvacet procent,“ doplňuje Tomáš Mráz.

Prazdroj se snaží motivovat i samotné návštěvníky hospod, aby chodili pro jídlo a pití a tím pomohli provozovnám přežít. „Aktuálně například rozvážíme do otevřených podniků zdarma třetinkové lahve piva Excelent, aby je mohli hospodští dávat třeba k jídlu. Věříme, že i takovéto menší aktivity přilákají pozornost lidí, kteří podpoří svou oblíbenou hospodu,“ říká Tomáš Mráz

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!