logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Přidejte se ke Dni okének

5. listopadu 2020
Restaurace 0
981
Přidejte se ke Dni okének

V sobotu 7. listopadu se po celé České republice uskuteční tzv. DEN OKÉNEK. Tato akce si klade za cíl motivovat lidi k tomu, aby si chodili objednávat jídlo přímo do výdejních okének jednotlivých restaurací a hospod. Má tak pomoci sektoru, ve kterém více než polovině podniků hrozí krach. Alternativou k přímému odběru je využití služeb rozvážkových společností, jde však o finančně nákladnou cestu, jež pohltí velkou část marže restaurací a výrazně tak snižuje jejich šanci na záchranu.

„Restaurace a hospody jsou nedílnou součástí české kultury. Jen s vypětím sil přežily drsné jarní období, kdy jsme byli svědky obrovské kreativity a inovací při vymýšlení způsobů, jak ochránit zákazníky a zároveň zajistit alespoň základní provoz. Výdejní okénka se vedle domácího šití roušek stala symbolem jara. I přesto tržby dosáhly pouze zlomku standardního stavu a nepřišla ani žádná speciální vládní podpora. Druhé kolo uzavření restaurací znamená, že se více než polovina z nich dostává do přímého ohrožení krachem,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) a viceprezident Hospodářské komory ČR. „Děkuji všem, kdo i v této těžké době nezapomněli na oblíbené restaurace. A dvojnásobně děkuji těm, kteří si pro jídlo dojdou sami a o přežití bojujícím restauratérům dají důvod vydržet,“ dodal T. Prouza.

„DEN OKÉNEK“ představuje jednu z iniciativ, jak se pokusit zachránit tuzemská restaurační zařízení. V opačném případě dojde k nenahraditelným ztrátám nejen pro samotné provozovatele restaurací a hospod a jejich zaměstnance, ale třeba i pro rozvážkové nebo stravenkové firmy. Jde přitom o součást dlouhodobější kampaně #OBJEDNEJPRIMO.

„Kampaní chceme vyzvat lidí, aby si udělali procházku, provětrali se na čerstvém vzduchu, došli si do své oblíbené restaurace a vyzvedli si jídlo přímo. Pohybem pomohou sobě a odebraným obědem restauracím. Opravdu není čas na dlouhé rozhodování. Už dnes je třetina restaurací zavřená a tato čísla dramaticky narůstají. V současné době přišly v gastronomii o práci tisíce lidí a každý den přibývají další,“ zdůraznil Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR).

Podle Luboše Kastnera, garanta projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), je k překonání této extrémně obtížné doby s co nejmenšími ekonomickými dopady důležitá nejenom vzájemná spolupráce a sounáležitost mezi jednotlivými subjekty, ale i projevy solidarity ze strany obyvatel. „Chtěl bych požádat všechny, kteří budou mít čas a chuť, aby si v sobotu zašli nebo i zajeli k výdejnímu okénku a podpořili tak své oblíbené stravovací zařízení. Restauracím přímé vyzvednutí jídla ušetří minimálně 30 % z tržby. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi,“ sdělil L. Kastner.

Iniciátory akce jsou SOCR ČR, AHR ČR a AMSP ČR. Poděkování zároveň náleží Janě Slabé a Blance Dětinské, autorkám #OBJEDNEJPRIMO, za možnost propojit kampaně a zvýšit tak efektivitu pomoci restauracím.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!