logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Proč bychom se měli zabývat tématem štěstí v práci?

28. července 2020
Hotely 0
1050
Proč bychom se měli zabývat tématem štěstí v práci?

„Štěstí v práci je pocit, který máte, když jste v práci, přemýšlíte o práci nebo mluvíte o pracovním prostředí.“
Alexander Kjerulf, majitel Woohoo Inc.

Přinášíme vám blog Moniky Hilm z časopisu HOREKA 121/2020.  Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v „křupavém“ tištěné verzi. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílaní je zdarma pro pracovníky v pohostinství.

Annie McKee ve svém článku pro Harvard Business Review ze dne 14. 11. 2014 napsala: „Neurologie a náš výzkum ve skutečnosti vyvracejí staré teze. Emoce ovlivňují práci. Štěstí je důležité. Aby se lidé mohli plně zapojit, potřebují vizi, význam, smysl a rezonanční vztahy.“

Já bych se dnes ráda ve svém článku k těmto bodům vrátila a rozebrala tři principy více do detailu. Jedná se o výsledky, vztahy a smysl, a hlavně to, co ve pojetí štěstí znamenají nejen pro hotelové zaměstnance.

VÝSLEDKY

Potřebujeme vytvářet výsledky a být za jejich dosažení pochváleni. Pokud děláme skvělou práci, ale nikdo si toho nevšimne, nejsme motivovaní k dalším výkonům. Pokud na něčem tvrdě pracujete, ale nikdo to neocení, pak se ptáte sami sebe: Má vůbec smysl to dělat?

Jsem si jistá, že mnoho z vás, tak jako já, pracuje dlouho do noci. Například abyste udělali reporty, další tabulku pro tabulku (nebo jiný zdánlivě bezúčelný úkol). Přitom neustále přemýšlíte: Proč to dělám? Podívá se na to vůbec někdy někdo?

Vzpomínám si, že jednou jsem byla takovými úkoly tak demotivována, že jsem si připravila malou lest. Kolik zvláštních poznámek a nesmyslných komentářů mám do reportu vložit, než si toho vedení všimne? Jeden rok jsem byla už tak zoufalá, že to nikdo nezaznamenal, že jsem změnila názvy zemí, měst i firmy za humornější. A myslela si, že toho si snad už konečně musí někdo všimnout. Bohužel ani tak se nikdo neozval. Bylo mi tedy jasné, že ten report nikdy nikdo nečetl.

Úkoly by měly být smysluplné a pro každého snadno vysvětlitelné: pro koho to dělám, proč a za co. Klasické vysvětlení, že to chce centrála ze všech hotelů, není příliš motivující ani povzbuzující. Čím jasněji zdůvodníme zadání, tím lepší bude výsledek.

VZTAHY

Lidé stráví v práci zhruba třetinu svého života. Pracovní doba tvoří většinu času z běžného dne.

Lidské vztahy jsou zásadní. Pro někoho mají menší, pro někoho zásadní vliv. Přesto je všichni potřebujeme. Kontakt s druhými nám přináší nové podněty a utváří naše myšlenky, vznikají tak nové a lepší nápady.

Interakcí s ostatními získáváme zpětnou vazbu, chválu či uznání za odvedenou práci a její výsledky. Nejdůležitější vztah, který máme, je ten s naším přímým nadřízeným. Začneme pracovat v nové firmě nejen kvůli zajímavé práci, ale chceme si padnout s budoucím nadřízeným, který nás může rozvíjet. Naopak z práce z nejčastějšího důvodu odcházíme kvůli špatnému šéfovi. I většina lidí, se kterými jsem měla možnost spolupracovat při psaní své knihy (asi sto lidí), opustila práci kvůli šéfovi.

SMYSL

Za 20 let zkušeností v oboru hotelnictví jsem nikdy nepracovala pod někým, kdo by dokázal říci: „To je ten důvod, proč vedeme tento hotel.“

Všichni zkrátka bereme jako samozřejmost, že pracujeme v hotelnictví nebo v pohostinství a že jsme služba. Vědět, proč děláme věci, které děláme, znát ten pravý důvod a smysl, nás dělá šťastnějšími. A to začíná otázkou: Co nás motivuje?

Často se můžete dočíst, jak rozvíjet svoji osobní motivaci. My se ale také musíme soustředit na to, jak si udržet kolektivní pracovní motivaci a co to pro nás jako zaměstnance znamená. Vaše osobní motivace nemusí být nutně pracovní, ale vaše práce může být prostředkem k dosažení vašeho cíle. A protože trávíte spoustu času v práci, má smysl propojit vaši osobní motivaci se záměrem vaší společnosti. Když se to podaří, zjistíte, že toto spojení dělá práci mnohem smysluplnější, zajímavější a zábavnější.

Jasná a sdílená společná motivace je nezbytná pro úspěch každé firmy. Když všichni znají smysl, jsou více inspirováni a zapojeni. Jsou šťastnější – stejně tak jako jejich kolegové a i hosté. Smysl organizace by měl být hlubší než jen pouhé vydělávání peněz. Jde nad rámec hodnoty akcionářů, hostů či zisků. Účel vytváří hodnotu pro všechny zúčastněné strany, stejně tak zlepšuje i svět. Stále více skutečných lídrů to začíná vnímat. A i výzkumy dokazují, že je velmi prospěšné se smyslem podrobně zabývat.

 

Nezapomeňte, že štěstí v práci přináší profitabilnější prostředí a záleží na těchto aspektech, na které byste se měli soustředit:

Férový přístup • Důvěra • Výsledky • Vztahy • Smysl

Pokud se chcete dozvědět více informací,
navštivte moje stránky
www.monikahilm.com,
kde si také můžete koupit anglicky psanou knihu
PUT YOUR PEOPLE FIRST and the rest will follow.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!