logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

COVID ubytování: S podáváním žádostí o poskytnutí příspěvku pomůže pražským hotelům a penzionům poradna Hospodářské komory a hl. města Prahy

21. července 2020
Hotely 0
1147
COVID ubytování: S podáváním žádostí o poskytnutí příspěvku pomůže pražským hotelům a penzionům poradna Hospodářské komory a hl. města Prahy

Pražským podnikatelům působícím v oblasti ubytovacích služeb s novým programem COVID ubytování bude bezplatně pomáhat také specializovaná poradna Hospodářské komory a hlavního města Prahy. Podnikatelé budou moct využít i služby do poradny zapojených právních kanceláří.

Poradnu na adrese ZDE otevřela Hospodářská komora společně s hlavním městem Praha v červnu. Dosud podnikatelé potřebovali odbornou pomoc nejčastěji v souvislosti s programem COVID nájemné, Pětadvacítkou a s nároky zaměstnanců při překážkách v práci. Nově získají také kvalifikované poradenství týkající se programu COVID ubytování, které jim pomůže předejít chybám při podání a zvýšit tak úspěšnost jejich žádosti o příspěvek.

Na poradnu se pražští podnikatelé obracejí např. s dotazy, zda jim může majitel objektu poskytnout slevu na nájemném zpětně nebo zda pražský dopravní podnik má povinnost poskytnout slevu v obchodních prostorech ve vestibulu metra.

Poradit si od pracovníků speciálně vyškolených na problematiku podnikání v době COVID-19 a po ní můžou podnikatelé také osobně, a to ve čtyřech kontaktních místech – v pražském Florentinu, ve Vodičkově ulici, na náměstí Franze Kafky a ve Štefánikově ulici. Hospodářská komora na poradenství tohoto typu zřídila úřední hodiny. Seznam pracovišť ZDE.

Z posledního šetření Asociace hotelů a restaurací vyplývá, že předpokládaná obsazenost hotelů a penzionů v hlavním městě bude během léta výrazně nižší než v ostatních krajích. Obsazenost ubytovacích zařízení v Praze se předpokládá mezi 10 až 20 %. I kvůli tomu pražští provozovatelé ubytovacích zařízení propouštěli více než jejich kolegové v regionech.

Celkem třetina podnikatelů propustila mezi až desetinu svých zaměstnanců, další třetina podnikatelů propustila do 30 % zaměstnanců a 15 % firem uvádí, že už musely propustit až polovinu svých zaměstnanců. Tento stav je daný velkým rozsahem ztrát, kterým budou podnikatelé v Praze čelit, protože jsou většinou závislí na zahraničních turistech a kongresové turistice. Tato skutečnost je také umocněna tím, že Praha dosud tvořila celkem 60 % cestovního ruchu v ČR.

Hospodářská komora také zjišťovala, na co konkrétně podnikatelé v Praze dosud čerpali podporu. Ze šetření vyplynulo, že prostřednictvím záručních programů COVID III a COVID Praha si půjčují peníze hlavně na to, aby mohli svým zaměstnancům uhradit mzdy a odvést za ně povinné odvody státu a zdravotním pojišťovnám. Kromě mezd a odvodů některé firmy použily úvěry také na pokrytí nájemného a další nutné provozní výdaje, tedy na energie, vodné a stočné, internetové a telefonní připojení nebo pohonné hmoty.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!