logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Měsíc po restartu je v provozu 8 z 10. hospod a restaurací

26. června 2020
Analýzy 0
1004
Měsíc po restartu je v provozu 8 z 10. hospod a restaurací

Měsíc od otevření je v provozu zhruba 83 % gastro podniků. Prodej točeného piva se v současnosti pohybuje na úrovni 85 % stejného období loňského roku. Vyplývá to z dat společnosti Pivovary Staropramen, které dodávají pivo do několika tisíc restaurací po celém Česku. Do obnovy trhu a podpory svých zákazníků dosud investovaly téměř dvě desítky milionů korun a nyní se soustředí na aktivity, jejichž cílem je přivést konzumenty zpět do hospod a restaurací. V případě příznivého vývoje se prodeje piva v nadcházejících měsících mohou vrátit na 90 % běžného stavu.

Ani měsíc od znovuotevření stále nejsou v provozu všechny hospody a restaurace. „Některým podnikům se provoz nevyplatí a zůstávají zavřené. Zhruba 3 % našich partnerů pak již neotevřou vůbec,“ uvádí Radek Fidra, národní manažer on-trade ve společnosti Pivovary Staropramen.  Návrat k normálu je podle něj postupný a situace se značně liší dle lokalit. „Zatímco v menších městech a na vesnicích v současnosti funguje asi 90 % podniků, ve větších městech je to méně, přibližně 80 %,“ upřesňuje.

Nejpostiženější podniky v centru Prahy

Z pohledu pohostinství je nejhorší situace v centru hlavního města, kde dosud otevřelo pouhých 60 % hospod a restaurací. „Podniky v širším centru Prahy hlásí tržby a spotřebu piva na úrovni 20 % oproti běžnému stavu. Dokud se nevrátí zahraniční turisté, případně Prahu nezačnou ve větší míře navštěvovat Češi, výraznější zlepšení se nedá očekávat,“ vysvětluje Radek Fidra. Provozovatelé mnoha podniků navíc upozorňují, že nechybí pouze zahraniční turisté, ale také zaměstnanci z okolních kanceláří, což je znát především v době obědů.

Nadále pomáhat a přilákat lidi do hospod

Při obnovení provozu byla pro mnoho provozovatelů klíčová pomoc ze strany pivovaru. „Mohl jsem zdarma vyměnit prošlé pivo za nové a na první objednávky nám byla poskytnuta výrazná sleva,“ pochvaluje si podporu Pivovarů Staropramen Luděk Hanzlík, majitel smíchovského podniku Šenkýrna Hlubina. „V první fázi jsme se postarali o zajištění piva v nejlepší kvalitě, nyní realizujeme aktivity, které by měly pomoci do podniků přilákat konzumenty. Do našich podniků například investujeme prostřednictvím konzumačních voucherů, které mohou lidé získat ve vybraných obchodech v rámci soutěže s našimi značkami piv,“ informuje Radek Fidra s tím, že velká část současné podpory směřuje na sezónní zákazníky, kterým je zajišťováno vybavení v podobě slunečníků, nábytku na zahrádky apod. „Návrat na úroveň před příchodem koronaviru letos neočekáváme. Pokud bude přát počasí a nedojde k dalším restrikcím kvůli možnému zhoršení epidemiologické situace, prodeje piva ve zbývajících měsících letošního roku by se mohly pohybovat na úrovni 90 % loňského roku,“ uzavírá.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!