Po otevření: Návštěvnosti útrata poklesne

Společnost Data Servis – informace přichází s prognózou pro trh po uvolnění restrikcí. Nástup nebude jednoduchý, ale postupně se situace vrátí do zajetých kolejí.

S ohledem na obavy o své zdraví a ekonomické nestability, budou návštěvníci přicházet do podniků méně a méně i utrácet. Návštěvnost se může odvíjet podle tří scénářů v závislosti na dni otevření podniků:

Úbytek podniků a změna struktury

V důsledku negativních ekonomických dopadů se nejen sníží počet podniků v Československu, ale dojde zároveň ke změně jejich struktury.  Dle dat Data Servis – informace globální ekonomická krize (2008-2010) uzavřela 10 % podniků, Prohibice (2012) v ČR další 4 %. Počet podniků, které již neotevřou poroste s délkou zákazu a může se jednat až o ¼ trhu, pokud zákaz bude trvat několik měsíců.

Jaký bude návrat návštěvníků:

Ve srovnání s obdobím před karanténou budou Češi navštěvovat podniky:
  81% stejně
5%  častěji
14% méně často

Jídlo a nápoje si budou Češi objednávat:
  90% stejně
3% více
7% méně

Útrata Čechů v gastro podnicích bude podle jejich očekávání:
  87% stejná
4% vyšší
9% nižší

 

Zdroj: Data Servis – informace

Zachrání novodobé služby gastro?

Po bleskovém zavření provozoven se některé z nich rozhodly nabídnout své služby novou formou a rozváží jídlo a nápoje až k zákazníkům domů. Zůstávají tak se svými hosty v kontaktu.
Ptali jsme se návštěvníků, zda se s takovou službou ve svém okolí setkali a  zda ji využili:

Znalost a využití rozvozu následujícího sortimentu mezi českými návštěvníky:

Jídlo Čepované pivo Káva Zákusky/ deserty Míchané drinky
69% zná 21% zná 12% zná 17% zná 6% zná
25% využilo 4% využilo 3% využilo 3% využilo 1% využilo
Zdroj informací: projekt Audit On trade, Customer On Trade společnosti Data Servis – informace s.r.o. 2008-2020 a další agenturní výzkumy v České republice a na Slovensku.