
Ekonomická situace napříč obory je, jaká je. Existuje jenom málo společností, které karanténa nijak neovlivnila. Situaci se snaží uklidnit firmy vzájemnou pomocí a sounáležitostí.
Co tedy v těchto těžkých chvílích dělat? Nabízíme vám pár možností, které mohou pomoct teď, anebo po uvolnění pravidel.
1. Seznam.cz rozdá reklamu za sto milionů
Společnost Seznam.cz vyčlenila v rámci programu Nenecháme vás v tom reklamní prostor v celkové hodnotě sto milionů korun, snaží se tak pomoct zachránit českou ekonomiku. Nabídka v rámci programu Nenecháme vás v tom je určena především malým a středním firmám, ale také živnostníkům, jejichž podnikání bylo zasaženo koronavirem nejvíce. „Jedná se tedy o cestovní a realitní kanceláře, restaurace, provozovatele ubytování, malovýrobu i mnoho dalších. Pomoc mohou čerpat české firmy s transparentní a bezúhonnou historií,“ prohlásila mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. Veškeré informace o spuštění podpory najdete na stránkách Nenecháme vás v tom.
2. Jídlo s sebou – vznikají mapy
Jelikož jedinou možností, jak mohou nyní restaurace vydělávat, je výdejní okénko, anebo doručování jídla, vzniklo několik platforem, které se jejich služby snaží dostat k lidem blíž.
Velkoobchodní síť MAKRO Cash & Carry ČR chce pomoct všem českým restauratérům, kteří byli nuceni uzavřít provoz na základě rozhodnutí vlády. Ve spolupráci s gastronomickým průvodcem Restu spustilo pro uživatele možnost prohlédnout si všechny dostupné nabídky restaurací v okolí a prostřednictvím doručovacích služeb vybraný pokrm objednat a nechat dovézt, případně jej pouze zaplatit a pro objednávku si dojet. Iniciativa má pomoct snížit vysoké finanční ztráty podniků a ulehčit jejich tíživé situaci.
Edenred spustí specializovaný webový vyhledavač s navigací, který do fungujících restaurací nasměruje zákazníky. Zároveň personálu těchto pošle roušky z certifikovaných materiálů, které nově začíná vyrábět společnost Snaha. Celkem každé fungující restauraci pošle zdarma Edenred 5 těchto roušek ze speciální bavlny s použitím stříbrných iontů.
Jídlo můžete také nabízet prostřednictvím aplikace Nesnězeno, která jinak bojuje proti plýtvaní a podařilo se ji už zachránit jídlo za milion korun. V aplikaci můžete nabízet své denní menu nebo stálou nabídku, i když se nejedná o zbylé nebo zlevněné porce.
Lunchdrive se rozhodl poskytnout zdarma svou platformu pro hromadné stravování pro města, obce, neziskové organizace a další subjekty, které budou zajišťovat seniorům a osobám v karanténě rozvážku hotových jídel i potravin.
Další firma pomáhající restauracím je Storyous, která spustila krizovou gastro mapu všech restaurací nabízejících jídlo s sebou. S hashtagem #kdesenajim k ní mohou další návrhy přidávat restaurace i samotní zákazníci, například na chatu se Storyous na Facebooku.
3. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) připravuje pomoc na podporu domácího cestovního ruchu
„Připravujeme konkrétní program, který by mohl pomoci k opětovnému rozjezdu cestovního ruchu v České republice,“ říká šéf Fóra cestovního ruchu Viliam Sivek a dodává: „v cestovním ruchu pracuje přes 240 tisíc lidí a každá pátá profese je na cestovním ruchu závislá.“
Na konkrétní podobě programu spolupracuje Ministerstvo pro místní rozvoj spolu s Fórem cestovního ruchu ČR, z.s. O návrhu bude rozhodovat vláda. Odvětví cestovního ruchu tvoří téměř 3% HDP České republiky. Jde o významné odvětví národního hospodářství a návazně generuje další pracovní místa i zisky.
4. Připojte se k akci LET SAVE TOURISM
Vyzvěte své zákazníky, ať neruší rezervace #DontCancelPospone. Zde je ale situace nadále nejasná, protože nikdo neví, kdy se hranice opět otevřou. Výzva se dá ale také využít pro vaše tuzemské hosty. Protože první, kteří se k vám přijdou ubytovat, budou hosté tuzemští. Po zvolnění karanténních pravidel to budou právě obchodní cestující a Češi, kteří budou chtít na vše zapomenout. Tak to ukazují i poslední dny v Číně:
O dalších možnostech vás budeme nadále informovat.