logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Malé hotely: Neschopenky s diagnózou KARANTÉNA, anebo vyhazov

20. března 2020
Hotely 0
2217
Malé hotely: Neschopenky s diagnózou KARANTÉNA, anebo vyhazov

Koronavirus v pohostinství pořádně zamíchal karty. Mnoho zaměstnanců v těchto dnes čerpá dovolenou a doufá, že se situace zlepší. Jiní už o své pracovní místo přišli.

Situaci může vylepšit nové nařízení vlády. Výdaje na náhrady výdělků pracovníků v karanténě totiž proplatí zaměstnavatelům stát. Uhradí také 80 procent mzdy zaměstnanců zavřených provozů, schválila vláda.

Dle průzkumu skupiny Hotel.cz  hosté v českých ubytovacích zařízeních ruší rezervace nebo je přesouvají na pozdější termíny. Pokud bude situace způsobená pandemií trvat déle jak dva měsíce, většina hotelů a poskytovatelů ubytování se dostane do těžké finanční situace. Mnoho zaměstnavatelů si ale bez tržeb nemůže dovolit vyplácet mzdu ve výši zákonem daných podmínek, tj. 60%. Zpráva z nejvyšších míst tedy přišla vhod. Ale možná i pozdě.

V oboru se objevujily výpovědi “dohodou”, v lepším případě neshopenky s diagnózou KARANTÉNA. Pokud to ovšem trochu jde, tak se hoteliéři se snaží  si zaměstnance udržet.

Pomůže dobré pojištění?

Na našem Facebooku k tomu proběhla zajímavá diskuze: „Naši majitelé nám naopak přidali týden dovolené navíc a okamžitě si zažádali o Kovid úvěr a nyní čekají na další možnosti jak nás udržet. naši majitelé mají i pojištění proti Vyšší moci, kam by tyto situace měly spadat. Úplně nechápu, proč někteří majitelé nedokážou počkat alespoň týden, než se vše pořádně objasní..u hotelů bude možná uzavření ještě delší než u restaurací a dopad ještě fatálnější..turistický ruch se bude obnovovat daleko déle než chození do restaurací.“
Jiný uživatel takové štěstí nemá: „Dovolené mám 29 dnů, o vybrání nebyla vůbec řeč, první návrh byla výpověď to jsem odmítl a jsem v pracovní neschopnosti…“
Celou diskuzi si můžete přečíst zde:

Například společnost BOHO CO se musela rozloučit s desítkami zaměstnanců, konkrétně z počtu 160 jich zůstalo 16.

Hotelové komplexy mají větší šanci na přežití

Větší hotelové řetězce zatím situaci zvládají. Například Aqupalace Hotel Prague, anebo Resort Valachy Velké Karlovice. Bohužel nikdo neví, co bude. Všichni očekávají, jak se ke krizi postaví vláda. „Vienna House je členem Asociace hotelů a restaurací v České republice, jejichž prostřednictvím jsme v kontaktu s Ministerstvem průmyslu a obchodu, abychom měli přehled o novinkách a dalších regulacích. Pochopitelně se jedná také o státní pomoci pro celý sektor. V současné době však nelze odhadnout, jaké budou celkové ekonomické dopady, protože nikdo netuší, jak dlouho celá situace potrvá. Teď je ze všeho nejdůležitější, abychom všichni zůstali zdraví,“ řekla Markéta Englová z řetězce Vienna House.

Zkuste s hosty komunikovat nadále
Situace je  tíživá  pro všechny. Nezapomínejte v těchto dnech na své hosty. Inspirujte se třeba facebookovým profilem Resortu Valachy, kde se snaží s fanoušky i nadále „být.


„Rozhodli jsme se je „těšit“ je hezkými fotkami pro lepší náladu. Dáváme tam ty nejhezčí fotky z našeho archivu, abychom zpestřili tu záplavu nepříjemných jiných zpráv, a lidi nám posílají i ty jejich ke sdílení… Z mého pohledu je to dobrý způsob, jak s našimi hosty zůstat v neformálním kontaktu, bez komerčních zájmů. Snad to bude i způsob, jak nedopustit „pád“ stránky. Odezva na to je velmi pěkná,“ přibližuje Martina Žáčková,
PR manažer, Resort Valachy Velké Karlovice.

„

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!