Tomáš Blabla: Evidujeme storna v řádech milionů korun

Jak zvládají karanténu v Beskydech? Generální ředitel Resortu Valachy Tomáš Blabla se snaží vidět pozitiva. Pustili se do údržby a zaměstnanci o práci nepřišli.

V jakém provozu jsou nyní vaše hotely fungují?
Všechny hotely jsme uzavřeli v pátek 13. března, poslední hosté je opustili v sobotních dopoledních hodinách. Další pobyty na nadcházející dva týdny jsme zrušili po domluvě s hosty. V situaci, kdy by nebylo možné v našich hotelech využít wellness centra a restaurace, by byl jejich pobyt bezpředmětný. V provozu zůstává naše pekárna valašských frgálů, je po nich poptávka od obchodů v regionu.
Na druhou polovinu března jsme dlouho předem plánovali, že začneme s jarním úklidem a postupně i pravidelnou roční údržbou. V nové situaci jsme se tedy pustili zevrubně a naplno do údržby a věnujeme jí nyní celé dny.

Co je se zaměstnanci?
Zaměstnanci chodí zatím standardně do práce, případně využívají možnosti ošetřovného. Někteří také měli ještě dovolenou z loňska, kterou nyní mohou dobírat. Uvidíme, jak dlouho budou vládní opatření trvat, tomu přizpůsobíme další fungování hotelů.
Kromě hotelů ve Velkých Karlovicích provozujeme ještě Bistrotéku Valachy ve Zlíně, kde nadále omezeně fungujeme. Bistrotéku tvoří několik navzájem propojených provozů, jedním z nich je obchod, jehož provoz mohl být v souladu s nařízením vlády zachován. Koncentrovali jsme do něj i některé produkty z naší kuchyně, pekárny a cukrárny, zavedli jsme polední menu prodávané v krabičkách s sebou, pečeme i nadále kvasový chleba. Lidé to oceňují a my tak alespoň trochu můžeme redukovat ekonomické dopady této situace. Zajišťujeme také polední menu pro zaměstnance naší skupiny HP TRONIC a také nedalekého krajského úřadu.

Museli jste už někoho vyhodit? 
Ne a ani s něčím takovým nepočítáme. Pouze jsme dočasně omezili využívání služeb externích firem, například co se týká úklidu. V rámci úspor také nyní přehodnocujeme naplánované investice a marketingové výdaje a aktivity.

Jak dlouho se dá tato situace z hlediska financí udržet, jaké jsou vaše denní ztráty?
Jsme součástí společnosti skupiny HP TRONIC, která mj. provozuje prodejny Datart, naše situace je tak optimističtější, než třeba u menších hotelů nebo penzionů. Ztráty pro nás nicméně budou citelné a budou mít velký dopad, aktuálně evidujeme storna v řádech milionů korun. S hosty, kteří měli rezervovaný pobyt u nás v nadcházejících týdnech, zpravidla řešíme posunutí pobytu na jiný termín, naštěstí jsou v tomto velmi vstřícní a chápaví. Stejně řešíme i firemní akce.
Je pravdou, že kdyby tato situace přišla v době vrcholné zimní sezóny, měla by ještě horší důsledky.

Komunikujete s ostatními z o oboru a očekáváte od státu nějakou pomoc?
Kolegy sledujeme hlavně prostřednictvím sociálních sítí, jsme rádi za pravidelné informování od Asociace hotelů a restaurací ČR.