logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Tomáš Blabla: Evidujeme storna v řádech milionů korun

19. března 2020
Zpravodajství 0
3152
Tomáš Blabla: Evidujeme storna v řádech milionů korun

Jak zvládají karanténu v Beskydech? Generální ředitel Resortu Valachy Tomáš Blabla se snaží vidět pozitiva. Pustili se do údržby a zaměstnanci o práci nepřišli.

V jakém provozu jsou nyní vaše hotely fungují?
Všechny hotely jsme uzavřeli v pátek 13. března, poslední hosté je opustili v sobotních dopoledních hodinách. Další pobyty na nadcházející dva týdny jsme zrušili po domluvě s hosty. V situaci, kdy by nebylo možné v našich hotelech využít wellness centra a restaurace, by byl jejich pobyt bezpředmětný. V provozu zůstává naše pekárna valašských frgálů, je po nich poptávka od obchodů v regionu.
Na druhou polovinu března jsme dlouho předem plánovali, že začneme s jarním úklidem a postupně i pravidelnou roční údržbou. V nové situaci jsme se tedy pustili zevrubně a naplno do údržby a věnujeme jí nyní celé dny.

Co je se zaměstnanci?
Zaměstnanci chodí zatím standardně do práce, případně využívají možnosti ošetřovného. Někteří také měli ještě dovolenou z loňska, kterou nyní mohou dobírat. Uvidíme, jak dlouho budou vládní opatření trvat, tomu přizpůsobíme další fungování hotelů.
Kromě hotelů ve Velkých Karlovicích provozujeme ještě Bistrotéku Valachy ve Zlíně, kde nadále omezeně fungujeme. Bistrotéku tvoří několik navzájem propojených provozů, jedním z nich je obchod, jehož provoz mohl být v souladu s nařízením vlády zachován. Koncentrovali jsme do něj i některé produkty z naší kuchyně, pekárny a cukrárny, zavedli jsme polední menu prodávané v krabičkách s sebou, pečeme i nadále kvasový chleba. Lidé to oceňují a my tak alespoň trochu můžeme redukovat ekonomické dopady této situace. Zajišťujeme také polední menu pro zaměstnance naší skupiny HP TRONIC a také nedalekého krajského úřadu.

Museli jste už někoho vyhodit? 
Ne a ani s něčím takovým nepočítáme. Pouze jsme dočasně omezili využívání služeb externích firem, například co se týká úklidu. V rámci úspor také nyní přehodnocujeme naplánované investice a marketingové výdaje a aktivity.

Jak dlouho se dá tato situace z hlediska financí udržet, jaké jsou vaše denní ztráty?
Jsme součástí společnosti skupiny HP TRONIC, která mj. provozuje prodejny Datart, naše situace je tak optimističtější, než třeba u menších hotelů nebo penzionů. Ztráty pro nás nicméně budou citelné a budou mít velký dopad, aktuálně evidujeme storna v řádech milionů korun. S hosty, kteří měli rezervovaný pobyt u nás v nadcházejících týdnech, zpravidla řešíme posunutí pobytu na jiný termín, naštěstí jsou v tomto velmi vstřícní a chápaví. Stejně řešíme i firemní akce.
Je pravdou, že kdyby tato situace přišla v době vrcholné zimní sezóny, měla by ještě horší důsledky.

Komunikujete s ostatními z o oboru a očekáváte od státu nějakou pomoc?
Kolegy sledujeme hlavně prostřednictvím sociálních sítí, jsme rádi za pravidelné informování od Asociace hotelů a restaurací ČR.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!