logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Horáková z Aquapalace Resort: Od vlády očekáváme převzetí zodpovědnosti za nařízené uzavření provozu

19. března 2020
Rozhovory 0
2828
Horáková z Aquapalace Resort: Od vlády očekáváme převzetí zodpovědnosti za nařízené uzavření provozu

Jaké je to mít zavřený největší  volnočasový park a jaké jsou denní ztráty? Vladana Horáková ředitelka společností Golden Apple Hotels a Aquapalace Praha nám odpověděla v této turbulentní době na pár dotazů.

V jakém provozu nyní aquapark a hotel fungují? 
Situace v Aquapalace Resortu, hotelu i aquaparku prošla od pondělí 9.3. 2020 turbolentním vývojem – od pondělního zákazu akcí pro více než 100 osob, uzavření hranic až po vyhlášení Nouzového stavu a s tím související povinnosti uzavřít provoz Vodního a Saunového světa, wellness a fitness. Funkční je provoz kuchyně, která nabízí sortiment Restaurantu Athena Grill v rozvozové službě Dáme jídlo, vaříme obědová menu pro zaměstnance našich firem v našem holdingu a odbyt máme i u zaměstnanců společností v obchodní zóně Průhonice-Čestlice.

Co je se zaměstnanci, museli jste už někoho vyhodit? 
Jakékoliv „vyhazování“ zaměstnanců není naší strategií,  přesně naopak. Jako nejvýznamnější hráč na poli volnočasových aktivit v ČR  si našich zaměstnanců velmi vážíme, nadále s nimi počítáme  a  rozhodně nikoho propouštět nebudeme.  Máme i mnoho nováčků v týmu ve zkušební době, ani těm pracovní poměr neukončujeme, pouze se jim prodlouží konec zkušební doby o dobu uzavírky.
Finální výše kompenzace  mezd zaměstnancům se ale stále vyvíjí, především čekáme na přístup vlády k převzetí zodpovědnosti  za nařízené uzavření provozu.
Výše uvedené se týká zaměstnanců na hlavní pracovní poměr. Ostatním kolegům – tedy agenturním zaměstnancům, brigádníkům atd. přestala být zadávána práce z důvodu nemožnosti plnění.

Jak dlouho se dá tato situace z hlediska financí udržet, jaké jsou vaše denní ztráty? 
Jenom Aquapalace Praha realizuje v době provozu průměrně 1 milion korun českých tržeb denně…. Takže to jsou velmi jednoduché počty, o co přicházíme…
Právě analyzujeme všechny zbytné položky a řežeme náklady, co to jde. Prioritou je udržet zaměstnance. Ale jdeme i do oprav a investic.  Současnou situaci je třeba využít jako šanci, kdy můžeme realizovat opravy a rekonstrukce, které se v areálu právě kvůli každodennímu provozu odkládaly. Ve vodním světě právě probíhá poměrně čilý stavební ruch. Samozřejmě ale velmi opatrně počítáme, jak dlouho vydržíme. Kompenzace ztrát státem, alespoň v úrovni osobních nákladů je naprosto nutná.

Komunikujete s ostatními z o oboru a očekáváte od státu nějakou pomoc?
Velmi intenzivně jsem komunikovali v uplynulém týdnu s kolegy z dalších vodních světů a center, sledovali jsme naše německé a rakouské partnery a reagovali jsme na situaci jednotně.
Nyní velmi dobře vnímám vyjednávání zástupců oborových svazů AHR, SOCR, HK atd. s ministerstvy. Dostáváme rychlé informace o tom se projednává, jaké jsou vznášeny nároky. Stále ale čekáme na  konkretizaci pomoci.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!