logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

8 z 10 restaurací zavřelo, tržby spadly na 15 procent

18. března 2020
Restaurace 0
1105
8 z 10 restaurací zavřelo, tržby spadly na 15 procent

V návaznosti na vyhlášení nouzového stavu kvůli koronaviru musela v uplynulých dnech postupně uzavřít provoz většina restaurací a dalších gastropodniků. Některé se snaží situaci zvládnout prodejem s sebou, i tak ale bojují o přežití. Z údajů společnosti Dotykačka, která v segmentu občerstvovacích služeb obsluhuje tisíce zákazníků, vyplývá, že aktuálně aspoň omezeně funguje jen každý čtvrtý nebo pátý podnik.

Už minulou středu, po vyhlášení nouzového stavu, se v gastro provozech vydalo souhrnně asi o 10 % účtenek méně, než je obvyklé. Mezi jednotlivými lokalitami však byly výrazné rozdíly. „K největším propadům návštěvnosti došlo na horách – zejména v Krkonoších a Jeseníkách, odkud lidé začali hromadně odjíždět. Začala se vylidňovat také centra velkých měst. V Praze už v prvních dnech skokově klesla návštěvnost o 34 % v kavárnách a cukrárnách. Naproti tomu menší restaurace v pražských periferiích si zprvu polepšily, návštěvnost podle vydaných účtenek stoupla zhruba o 6 %. Rodiny tam vyrazily s dětmi, které přestaly chodit do škol,“ uvádí Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka.

Z pohledu tržeb došlo už v prvních dnech v rámci celého gastro segmentu k poklesu asi o 19 %. V tomto ohledu znovu nad ostatní oblasti vyčnívalo pražské centrum s poklesem o 26 %, respektive
39 % ve večerních hodinách, kdy se obvykle realizuje třetina celkových tržeb. Ve srovnání se situací, která nastala jen o několik dní později, se však i tato čísla jeví jako poměrně příznivá.

Mapy ČR: Pokles počtu vydaných účtenek v gastronomii v porovnání s běžnými pracovními dny
(VLEVO: čtvrtek 12. 3. 2020, VPRAVO: pondělí 16. 3. 2020)

Nadějí je prodej s sebou. Dotykačka zpřístupňuje integrace na roznáškové služby

Zatímco ještě v pátek bylo podle údajů Dotykačky zavřeno jen 14 % gastro provozů, opatření vyhlášená v pátek v noci jim zasadila drtivou ránu. V sobotu zavřelo 75 %, v neděli pak dokonce 81 % podniků. V porovnání s běžným obdobím klesly souhrnné tržby celého segmentu v těchto dnech o 85 %. Jedinou nadějí pro poskytovatele občerstvovacích služeb zůstává rozvoz a prodej jídla s sebou. Dotykačka na tuto situaci reaguje bezplatným zpřístupněním pokladních služeb pro rozvoz.

„Všem našim zákazníkům z gastro segmentu až do uklidnění situace bezplatně zpřístupňujeme integrace na veškeré systémy usnadňující rozvážku a prodej jídel s sebou. Takto jsme už nyní v pokladnách aktivovali nejen službu UberEats, která objednávky zákazníků automaticky propojuje s pokladním systémem a eliminuje možné chyby způsobené ručními přepisy, ale i další podobné služby,“ přibližuje Petr Menclík.

Nová objednávková aplikace od příštího týdne

Vedle uvedeného rozšíření licencí vývojáři Dotykačky usilovně pracují na jednoduché objednávkové aplikaci a portálu, které by měly zjednodušovat systém objednávání i vyzvedávání a rozvozu nejen občerstvení, ale i jiného zboží. „Aplikaci i portál Vyzvednisi.cz zpřístupníme každému – bez ohledu na to, zda je či není naším zákazníkem. Snažíme se tak podnikatelům z oblasti gastro služeb i maloobchodu v této složité situaci pomoci v tom, aby nemuseli své provozy zcela zavírat,“ uzavírá Petr Menclík.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!