logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Rok s Apple Pay: majitelé iPhonů utrácejí za obědy více než lidé s telefony s Androidem

17. února 2020
Analýzy 0
1115
Rok s Apple Pay: majitelé iPhonů utrácejí za obědy více než lidé s telefony s Androidem

Společnost Edenred nyní srovnala aktuální útraty lidí za obědy. „V lednu 2020 činila průměrná mobilní platba iPhonem 132 korun a 90 haléřů, zatímco lidé s mobilními telefony s operačním systémem Android zaplatili v průměru 121 korun a 70 haléřů. Což znamená přes jedenáct korun rozdílu,“ říká Jakub Ryba, šéf inovací a marketingu společnosti Edenred. Pro srovnání: průměrná obědová transakce provedená pomocí plastových karet byla v lednu 2020 127,90 Kč.

Mezi lidmi platícími mobilem a těmi s klasickou platební kartou eviduje Edenred v době oběda i další rozdíly ve spotřebitelském chování. Uživatelé stravenkových karet platící pomocí mobilu obědvají v restauracích a jídelnách 1,3x častěji, ve srovnání s těmi, kteří platí klasickou plastovou kartou. U plateb ve svačinových automatech představují mobilní platby dvojnásobek. Opačný trend je u plateb v obchodech potravin, kde lidé mobilními zařízeními platí o polovinu méně, než ti s klasickou stravenkovou kartou.

Ze srovnání obou mobilních platforem pak ještě vyplývá, že uživatelé Google Pay platí telefonem častěji než lidé s iPhony.

Data vydává Ednred k ročnímu výročí spuštění služby Apple Pay pro uživatele stravenkových a benefitních karet Edenred.  Za 12 měsíců si stravenkovou nebo benefitní kartu Edenred aktivovaly v telefonu nebo hodinkách 2/3 všech uživatelů iPhone.

Edenred je jediná společnost na českém trhu, vydávající stravenkové a benefitní karty nabízející možnost plateb pomocí Apple Pay a Google Pay. „V únoru tohoto roku jsme si k ročnímu výročí Apple Pay nadělili dárek v podobně nové, kombinované karty Edenred Card. Ta v sobě obsahuje dvě peněženky, jak pro stravování, tak i pro volnočasové benefity. A samozřejmě, i tato nová karta podporuje platby pomocí Apple Pay a Google Pay,“ dodává Jakub Ryba.

Podle Jakuba Ryby jsou uživatelé mobilních plateb z 60% vlastníci zařízení Apple a z 40% majitelé telefonů s operačním systémem Android. „To je samo o sobě zajímavé, protože podíl smartphonů na trhu je opačný: 80 % chytrých telefonů běží na platformě Android a 20  % na Apple iOS. Lze tedy říci, že mobilní platby jsou využívané více segmentem ‚tech lovers‘ a tzv. ‚jablíčkáři‘“.

Stravenkovou nebo benefitní kartu si rok po zahájení služby Apple Pay v Česku přidalo do svého mobilního zařízení celkem 40 tisíc „jablíčkářů“ z nichž 15 % používá ke svým platbám Apple Watch.

Dalších 30 tisíc lidí si přidalo karty Edenred do zařízení s operačním systémem Android.

Karty vydávané společností Edenred jsou vloženy měsíčně do více než 5 000 nových mobilních zařízení.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!