logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Nejlepších hospod přibývá. Hvězdu sládků jich letos získalo o třetinu více než loni

29. ledna 2020
Restaurace 0
1781
Nejlepších hospod přibývá. Hvězdu sládků jich letos získalo o třetinu více než loni

V Česku přibývá hospod, které umí pečovat o pivo od jeho skladování až po správné načepování. Plzeňský Prazdroj díky tomu mohl výrazně rozšířit seznam těch, které se pyšní oceněním Hvězda sládků. Celkem ji pro letošní rok získalo 448 tuzemských hospod a restaurací, o třetinu víc než loni.

Hvězda sládků je ocenění hospod, které se zaměřuje na celkovou péči o pivo a správné čepování. Experti na výčepní zařízení i degustátoři v utajení navštívili v průběhu loňského roku provozovny, které o ocenění usilovaly, a kontrolovali vše od skladování piva, přes čistotu pivního vedení a výčepu až po výčepní dovednosti hospodských. Hvězdu pro letošní rok tak obdržela jen ta provozovna, která uspěla v náročném několikakolovém hodnocení.

Kritéria jsou přísná, získat prestižní ocenění znamená věnovat pivu maximální péči. Podle průzkumu, který provedl Prazdroj mezi loňskými držiteli, se ale úsilí o Hvězdu sládků hospodám vyplácí. Téměř dvě třetiny z loňským oceněných ji vnímají jako jednoznačnou konkurenční výhodu. Desetina hospod pak uvádí, že se jim po zisku Hvězdy výrazně zvýšil počet návštěvníků. A provozovny si tím také budují vztah se svými stálými hosty, skoro polovina hospodských uvedla, že Hvězda sládků zvyšuje hrdost jejich štamgastů na svoji hospodu i výčepní, kteří v ní pracují. „Úroveň péče o pivo se v hospodách obecně zvyšuje, hospodští mají snahu zlepšovat své výčepní dovednosti a tím přinášet spotřebitelům ten nejlepší zážitek z čepovaného piva. Sami pak vidí, že se jim jejich práce vrací,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Získat Hvězdu sládků i pro další rok ale není samozřejmost, což dokládají letošní výsledky. Celkem 89 provozoven, které ocenění obdržely v loňském prvním ročníku, letos neobhájilo. „Hvězda sládků je znakem trvalé špičkové péče o pivo. Tam, kde dojde k dlouhodobému výkyvu, ji bohužel nemůžeme znovu udělit. V takovém případě ale nabízíme hospodě pomoc a v případě jejího zájmu se snažíme společně chyby napravit,“ říká Vojtěch Homolka, vrchní obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, který má na starosti kvalitu čepovaného piva v hospodách. Nejčastějšími příčinami, proč hospody neuspěly, byly podle něj nedostatečně umyté sklenice a špatný styl čepování. „To první se pozná podle ulpívajících bublin na vnitřní straně sklenice, rychle se rozpadající pěně nebo tím, že pivo nekroužkuje. Špatný styl čepování odhalíme zase nejčastěji tak, že pivo má velké bubliny v pěně,“ dodává Vojtěch Homolka.

 

Hospoda, která neuspěje jeden rok, má ale šanci na nápravu v dalším ročníku. Experti Prazdroje totiž každé hospodě předávají detailní zprávu, kde popisují nedostatky a navrhují, jak je vyřešit. To zapadá do celkové koncepce pivovaru, který pomáhá hospodám v jejich rozvoji. A to jak v teoretické rovině, kdy jim radí s výčepním zařízením, sanitací či správným skladování piva, tak i praktickým školením čepování. Cílem Plzeňského Prazdroje je, aby se zlepšovala celková úroveň péče o pivo v Česku. „Víme o mnoha velmi dobrých hospodách, které jsou jen těsně pod hranicí pro získání Hvězdy sládků. To ale neznamená, že by nenabízeli dobré pivo. Jen nemají vyladěné všechny detaily a v tom se jim snažíme pomoci. Aby zážitek jejich hostů z čepovaného piva byl dokonalý. Stejně jako celkový zážitek z návštěvy jejich hospody. Proto naše práce s hospodskými nekončí jen u piva, pomáháme jim i se vzhledem provozovny nebo školením obsluhy. Ale to už nespadá do hodnocení Hvězdy sládků,“ doplňuje Tomáš Mráz.

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!