logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Fotografie prodává

22. ledna 2020
Hotely 0
1449
Fotografie prodává

O důležitosti fotografií jsme psali v časopisu nesčetněkrát, na kongresu HOREKA 112 jsme měli na toto téma několik workshopů. A stále je to neohraná písnička, protože důležitost fotek narůstá s každou další sekundou na sociální síti. O tom, jak na fotografie, se mluvilo také na poslední HospitaLidi snídani.

„To, že máte perfektní produkt, ještě neznamená, to že ho prodáte. Záleží totiž také na jeho prezentaci.“ Těmito slovy otevřel profesionální fotograf Jiří Lízler své povídaní jedno říjnové ráno v pražském Czech Inn Hostelu.

V tvrzení je velký kus pravdy. Určitě jste si všimli, že lidé fotí a sdílejí a dělají to vždy a všude. Znáte ten vtip? Je s vaším jídlem všechno v pořádku? Ještě jste si ho nevyfotili… Tak nějak to chodí i v reálu. Jídla na talíři mají nejenom chutnat, ale i vypadat dobře, fotky pokoje na webových stránkách zase mají odrážet realitu, ale v tom nejlepším světle. Zkrátka alchymie.

 

Sociální sítě jsou tady a teď

Jasně, tento zapeklitý požadavek za vás může vyřešit fotograf. Ale v době instantního používání sociálních sítí, kde je důležité kouzlo okamžiku, si musíte poradit i sami. Najde se opravdu málo provozoven, které pro sociální sítě využívají profesionální fotografy a vše pečlivě plánují, protože sítě vyžadují také autenticitu a tu vám tabulka na měsíc dopředu jaksi nedá.

„Klíčový je dostatek světla – pokud je ho málo, mobily to nezvládnou. Hledejte také inspiraci – vytiskněte si fotky na papír a koukejte se na to třeba deset minut denně. Pak si všimnete, na co se dívat a co chcete dostat do své fotky,“ radil Jiří Lízler.

 

Realita nadevše?

Pokud se chystáte prezentovat svůj produkt, měl by odrážet realitu. Ale i tu lze ve rozumném poměru vylepšit. Jaké tipy přináší fotograf, který fotil například luxusní hotel Hyatt?

  • Čím víc času do fotky dáte, tím je kvalita lepší.
  • Úhel: nemusíte ukázat všechno, nejste realitní agent, nebojte se detailů.
  • Lepší je fotit, když je venku slunce, vše se zdá prostornější.

„Pokud máte výhled, ukažte ho! Pokud necháte světla rozsvícena, získáte pocit, že je prostor zabydlený,“ radil dál. Jestli máte pocit, že fotka by měla ukázat co nejvíce, mějte na paměti, že pak nebude vypadat reálně a lidské oko bude po snímku zmatečně bloudit. Navíc tyto fotografie mohou zdeformovat celkové proporce pokoje a ten pak může vypadat užší, nesmírně dlouhý a podobně.

Nebojte se ani dekorací. „Nedávejte tam ale něco, co v pokoji běžně není, např. knihy. Může se vám pak stát, že nějaký klient bude vyžadovat ten konkrétní titul z fotografie na internetu,“ upozorňoval Jiří Lízler.

 

Kdy oslovit profesionálního fotografa?

Už jsme si řekli, že sociální sítě odpustí ledacos, ne ale portály, na kterých se prezentujete. „Lidé srovnávají a hotel posuzují podle nejhorší, a ne nejlepší fotografie. Takže nedoporučuji míchat profesionální snímky s neprofesionálními či noční záběry s denními.“

Ano, fotografové jsou drazí. I proto se nebojte říct si o zkušební focení a jednotlivé nabídky pak srovnat. Také se dá domluvit na rozložení faktur, aby vás částka nevyždímala. „V ceně by mělo být alespoň jedno kolo retuše. Například budete chtít doladit barvy stěn, pokud nesedí, změnit světlo a tak. Cena u profesionálního fotografa se pohybuje kolem částky 30 tisíc za den.“

Uskupení #hospitalidi funguje pár měsíců i díky Babetě Schneiderové, CEO BoHo (Bohemian Hotels & Hostels). HospitaLidi je platforma pro profesionály i nadšence do služeb v sektoru HORECA. Je to místo pro sdílení inspirace, trendů, vychytávek z oboru i networking. Pravidelně pořádá vzdělávací snídaně a vytváří podcast.

 

.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!