logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Jak zavřít restauraci

15. ledna 2020
Restaurace 0
946
Jak zavřít restauraci

Alex Pemoulie, ředitelka financí restaurační skupiny Sea Creatures v USA, prodala za sedm let dvě restaurace, které provozovala se svým manželem. Každá byla na jiném pobřeží.  S touto zkušeností sepsala článek pro web Eater.com, z něhož vybíráme ty nejzajímavější části.

Do první restaurace šli s nadšením a hladce. Restaurace se zaběhla, Alex otěhotněla a představa, že bude vařit s dítětem na zádech se ukázala být mylná (všichni jsme byli prvorodičové). Takže zatímco byla Alex doma s malou dcerkou, která trpěla kolikami a neustále plakala, její manžel pracoval dlouhé hodiny v společném podniku. Ten ale svého vrcholu dosáhl a zisk už nebyl takový jako na začátku. Po roku vyjednávání restauraci prodali.
U druhého podniku už náznaky vyhoření a dosáhnutí vrcholu poznali včas. Nečekali na sešup. Věděli, že pokud u svého sandwich bistra neotevřou druhou pobočku, tak nikdy nebudou mít dostatek peněz. Na druhou stranu, nechtěli se víc zadlužit a už opravdu neměli čas ani jenom na sebe, a ne na druhou pobočku. „Pracovali jsme každý jinou směnu a u dítěte se střídali. Když jsme náhodou trávili čas jako rodina, byli jsme nervózní a vyčerpaní,“ popisuje Alex.

A tak tedy Alex sepsala rady, pro ty, kteří nevědí kudy kam. Rady, které chtěla slyšet ona, ale nikdo takový při ní tou dobou nebyl.

VĚDĚT, KDY TO NAZVAT KONCEM
Je to ten nejtěžší krok. Přiznat si, že to, čemu jste věnovali tolik času, lásky a péče zkrátka už není, co bývalo. Bude to těžké, ale řekněte si: „Sny se nemusejí plnit, mohou selhat.“

DEJTE PODNIK DO PRODEJE
Když se podíváte na počet prodávajících se restaurací, už se nebudete cítit tak mizerně. Je jich hodně. Prodej může trvat déle, tak s tím neotálejte. Nabídku můžete také stále stáhnout.

NASTAVTE SI BOD ZLOMU
Zanalyzujte, co by se mohlo změnit, aby restaurace fungovala. Já jsem například chtěla být víc v restauraci, manžel zase doma s dcerou. Změnili jsme proto menu, zjednodušili jej. Já jsem byla víc v práci a on doma. Stejně jsme ale nebyli šťastni.
Pokud tyto kroky nebudou fungovat, tak blahopřeji, jste připraveni svůj podnik prodat!

STANOVTE SI PEVNÉ DATUM
Jestli nejste v mínusu, stanovte si pevné datum uzavření podniku, tak dva měsíce dopředu, aby vaše vztahy se zaměstnanci a pronajimateli neskončily nevrlým způsobem.

TRUCHLETE
Nezapomeňte na smutek. Je na místě! Vždyť jste právě zavřeli svůj podnik. Kdy jindy plakat, když ne teď?

ZPÁTKY DO PRÁCE
Zase není na místě truchlit věčně. Další výzva na vás čeká.

Celý článek si můžete přečíst zde.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!