logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Rok 2020 v pohostinství: Budeme se modlit, abychom přežili?

3. ledna 2020
Hotely 0
2127
Rok 2020 v pohostinství: Budeme se modlit, abychom přežili?

Co nás čeká v novém roce 2020 v pohostinství, jaké budou trendy? Ptali jsme se hvězd kongresu HOREKA 112 a zde jsou jejich odpovědi. Nebojte, ne všechny jsou tak negativní, jedno mají ale společné – heslo je jednoduchost.

Lukáš Látal, spolumajitel a barman, 4pokoje: 

 

Těžko se něco předvídá. Vidím, že jak byl na vzestupu gin, tak teď se něco podobného děje s whisky. Klienti už nezajímá pouze skotská či irská whiskey, ale i jiné země. Třeba česká Gold Cock, kterou je teď hodně vidět.
Co se týče koktejlů, tak se budou pořád zjednodušovat. Dokážu si představit, že začnou být zase trendy dvou až tří složkové drinky a čisté, jednoduché chutě.

 

 

Tomáš Křemenák, spolumajitel a barman, 4pokoje:

Za mě to budou málo alkoholické složky, až téměř bez alkoholu. Jak my, tak hosté se již nesoustředí pouze na to, v čem je kolik alkoholu, ale uvažujeme nad tím, jak se budou ráno cítit a všichni myslíme na svoje zdraví.
Díky nízkému alkoholu se v koktejlech otevírá nový prostor té škále, kterou může silný koktejl často zakrýt a zbytečně robustně.
Stručně řečeno, začne platit méně je někdy více. Bude se to týkat nejenom komponentů v drincích, ale také alkoholu. Bude stoupat také obliba vína. Mě to jenom těší, děje se to tak i díky mediálnímu prostoru, který se zabývá negativními vlivy alkoholu, ale také i díky nám, barmanům a majitelům, kteří uvažují nad důsledky, a nejenom nad tržbami.

 

Lukáš Hejlík, Gastromapa Lukáše Hejlíka

Pořád pokračují monotematická bistra a malé koncepty, protože nic jiného vám v tom pohostinství při personální krizi nezbývá. Ideálně se jedná o podnik s patnácti položkami a minimem zaměstnanců, kde se můžete soustředit na jeden produkt.
Taková bistra si otevírají lidé mimo oboru, kteří vyhořeli jinde, například v IT, a netuší, že v pohostinství si říkají ještě o větší vyhoření, to ještě nevědí.
Dobře se dají sledovat trendy v Brně, najdete tam například  tři bistra specializující se na tacos. Baví mě sledovat tu hysterii kolem nových trendů, foodies, kteří dokážou jet několik hodin přes celou republiku za gastro zážitkem. Tak uvidíme, co se letos objeví.

 

Radek Šubrt, šéfkuchař

Bohužel bude to čím dál složitější. Nezbude nám nic jiného, než se poohlížet po předpřipravených věcích, protože nejsou lidé.  Vadí mi používat mraženou mrkev, či předpřipravený základ na svíčkovou, to mě uráží. Ale jinak se budeme muset upínat na rychlé, pozvolné vaření, budeme hledět na ekonomickou stránku věci, tedy hledat dostupná masa. Nečeká nás nic dobrého, budeme se modlit, abychom přežili, protože DPH, personální krize a EET dělá své.

A co jiného nás ještě čeká? V novém vydání časopisu HOREKA se dočtete o trendech roku 2020.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!