logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Svátek svatého Martina slaví téměř polovina Čechů

11. listopadu 2019
Zpravodajství 0
854
Svátek svatého Martina slaví téměř polovina Čechů

Dozlatova vypečená husa a svatomartinské víno patří mezi nejznámější symboly oslav svátku svatého Martina, který symbolizuje konec sklizně a zároveň začátek zimního období. Podle exkluzivního průzkumu obchodů Albert ho slaví téměř polovina Čechů. 70 procent z nich si na tento svátek dopřeje právě sváteční víno. Největší popularitě se svatomartinské víno těší v Jihomoravském kraji, kde jej pije přes 90 procent respondentů, kteří svátek dodržují. Svatomartinskou husu si doma nebo v restauraci dopřeje více než polovina slavících.

Mladá svatomartinská vína Češi nejčastěji kupují ve specializovaných obchodech nebo supermarketech (40 % respondentů), ukázal průzkum. Téměř 12 procent respondentů si pak toto víno nejraději vychutná u svatomartinského stánku, 8 procent dotázaných si na něj zajde do oblíbené restaurace.

Svatomartinská vína charakterizuje svěží a ovocná chuť, kterou získala během pouhých několika týdnů zrání. Mají lehčí chuť a nižší obsah alkoholu, obvykle okolo 12 procent. „Naši zákazníci v období svátku svatého Martina nejvíce nakupují vína bílá, ta tvoří více než 60 procent prodejů. Stále oblíbenější jsou také růžová vína. A i když se ke svatomartinské huse hodí spíše víno červené, zákazníci ho volí na tento svátek nejméně,“ říká Vlastimil Vávra, sommeliér a manažer nákupu vín obchodů Albert a dodává: „V loňském roce se v období svátku prodalo jednoznačně nejvíce lahví Muškátu moravského, výrazný meziroční nárůst byl pak u odrůdy Veltlínské červené rané.“

View of a grape field.

Svatého Martina nejčastěji slaví obyvatelé Jihomoravského kraje a Vysočiny, dále pak lidé, kteří žijí ve městech nad 100 000 obyvatel a vysokoškolsky vzdělaní, vyplynulo z průzkumu obchodů Albert. Kromě svatomartinského vína a vypečené husy se těší oblibě i svatomartinské koláče. Čtvrtina slavících nahrazuje tradiční husu menší kachnou.

Při výběru vína rozhoduje odrůda a původ

Dle průzkumu Češi při nákupu vína nejčastěji vybírají podle odrůdy (26 % respondentů) a původu (17 %). Roli při výběru hraje také doporučení, dá na něj 12 procent respondentů, častěji však ženy než muži. Cena hraje hlavní roli u 11 procent dotázaných. Nejvíce ji řeší obyvatelé Olomouckého kraje, je důležitá pro 26 % z nich. Podle vzhledu lahve a etikety vybírají pouze 4 procenta Čechů. Párování vína s jídlem vnímá jako určující pouze 5 procent Čechů. „Správná kombinace vína s jídlem přitom dokáže pozvednout chuťový zážitek,“ dodává sommeliér Vávra.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!