
Všichni v pohostinství víme, že nabízet kvalitní služby a jídlo je základ našeho podnikání. Na tomto základě ale zámek nepostavíte.
„Z mojí knížky 365 Gastromapa Lukáše Hejlíka už funguje jenom 361 podniků,“ prozradil na 20. kongresu HOREKA 112 Lukáš Hejlík.
Nespokojení hosté svou zkušenost řeknou dál častěji než spokojení
Od několika odborníku zde 5. listopadu zaznělo, že úspěch tvoří z 20 % produkt, z 80 % marketing a celková atmosféra, kterou zákazník při nákupu zažije. „Osobní přístup, je základ. V Praze je tisíc restaurací, jídlo dostanete všude, lidé tam pravidelně chodí díky prostředí a komunikaci,“ upozornil na kongresu Ladislav Špaček. Dnes už je povinností být k zákazníkům vstřícní, pokud se tak neděje, zákazník si najde místo s lepším přístupem. „Hlavní složka komunikace není to, co sdělujeme, ale je to forma, intonace a výraz tváře.“ Host je vaše nejvyšší priorita.
Musí se o vás mluvit
Čím to je, že tedy čtyři podniky z Gatromapy již neexistují? „Mnozí, kteří si dnes založí gastropodnik nejsou vyučeni. Většinou se jedná o IT odborníky, kteří ve svém oboru vyhořeli a netuší, že si v pohostinství koledují o další,“ vysvětloval Lukáš Hejlík. A na straně druhé je to nedostatečný zájem hostů, i přes dobrý produkt. „Například dnes jedu do Jihlavy do restaurace Bílý mák, která je úžasná. Začátky tam byly opravdu těžké, lidé se o ní ale už doslechli a jezdí tam převážně zákazníci odjinud, kteří neváhají cestovat za dobrým jídlem.“
Takže se nezapomínejte usmívat a více rad si přečtete v prosincovém vydání časopisu HOREKA.