logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Nealko podzim na vlně úspěchu

10. října 2019
Restaurace 0
1822
Nealko podzim na vlně úspěchu

Chladné jaro, horké léto – jaký bude podzim? Nenechte počasí hrát si s vašimi tržbami! Máme tipy, jak svůj nealkoholický nápojový lístek oživit bez ohledu na počasí.

 

Že v květnu padaly tržby restauracím se zahrádkami o celou čtvrtinu, jste asi slyšeli. Léto zřejmě propad vyrovnalo, ale co bude na podzim? Bude teplo a zahrádky budou plné, anebo se ochladí a hosté budou chtít něco jiného? Nespoléhejte se na počasí, zvolte prozákaznický přístup!

 

I na podzim můžete na nealku vydělat

Myslíte si, že větší rabat máte na jídle, nebo alkoholických nápojích? Zkuste se podívat na často opomíjený nealkoholický nápojový lístek a budete překvapeni. Každý podnik to má jinak, ale z nealka můžete rozhodně nejvýš nacenit to, co si vyrobíte sami. „Domácí limonády patří mezi dražší nealkoholické nápoje v on-trade. Ve srovnání například s colovými nápoji je jejich průměrná cena vyšší o 24 % a ve srovnání s balenou vodou je jejich cena dokonce vyšší o 41 %. Jejich oblíbenost a ochota hostů zaplatit za tento typ nápoje odráží pozitivní vnímání hostů, že se jedná o čerstvé a přírodní nápoje, které často obsahují kousky ovoce, což u nich zvyšuje vnímání zdravějšího nápoje,“ říká Marcela Šimková, ředitelka společnosti Data Servis – informace.

 

BOX 4 z 10 restaurací

            vyšší cenové kategorie nabízejí limonády vlastní výroby

 

Meziroční nárůst spotřeby limonád vlastní výroby je 27 %, v indexu nárůstu tržeb je to dokonce 38 %.

Zdroj: Data Servis – informace

 

A teď ruku na srdce, kdy naposled jste do nápojového lístku něco přidávali? Chce to obměnu, a to sezonní! Na co se zaměřit? Počasí například nepodléhají funkční vody. „Jsou to nápoje s přidanou hodnotou pro spotřebitele. Například u magnéziové Gemerky ani Fatry jsme žádný výkyv v prodeji vlivem počasí nezaznamenali. Obecně u těchto vod nezaznamenáváme extrémní sezonní výkyvy,“ vysvětluje Jiří Štesl, výkonný a obchodní ředitel společnosti St. Nicolaus – trade CZ. Zkuste s nimi zapracovat, nabízet více značek, míchat koktejly apod.

 

Soustřeďte se na koktejly

Domácí limonády nemusí být doménou jenom léta. Stačí je lehce přizpůsobit počasí. Je horko, paráda – letní příchutě mají delší sezonu, je chladněji, zkuste podzimní chutě: jablko, hruška, vlašský ořech, ale třeba i dýni.

Proč domácí limonády? Hosté je vyhledávají nejenom v restauracích, ale i ve fast foodech: „Domácím limonádám se daří hlavně v kavárnách a prémiových restauracích, kde jsou také nejčastěji v nabídce ve více variantách. Meziročně nejvyšší nárůst ve spotřebě i tržbách zaznamenaly domácí limonády v podnicích typů fast food. Nabídka domácích limonád ve fast foodech je zatím nízká, ale meziroční indexy ukazují, že i zde je potenciál pro tento typ nápojů,“ říká Marcela Šimková.

 

TOP příchutě DOMÁCÍCH LIMONÁD:

  • malina
  • zázvor
  • citron/limetka
  • černý bez
  • okurka
  • máta
  • pomeranč
  • jahoda aj.

Zdroj: Data Servis – informace

 

 

A co jiného kromě domácích limonád? Nealko koktejly! No vážně! „Zájem o nealkoholické a nízkoalkoholické koktejly stále roste. Samozřejmě i u nás v baru se lidé čím dál více ptají po nealko verzi. Často bývají mile překvapeni netradičními kombinacemi a chutěmi, které jsme schopni vytvořit i bez pomoci alkoholu, a vlastně objevují, že nealko koktejl nemusí být pouze nealko mojito,“ vysvětluje Jan Šebek, barman z pražského baru L’Fleur a zároveň vítěz národního kola Mattoni Grand Drink. Podle Jana je ovšem jednodušší trefit se do chuti a představ hosta při přípravě alkoholického koktejlu než u nealko drinku. „Záleží na připravenosti za barem a přáních hosta.“ Takže se rozhodně nebojte na podzim experimentovat! Myslete na ten rabat.

Jana Dorčáková

 

KOKTEJL JANA ŠEBKA Birdie

Ingredience:

  • Mattoni Grand perlivá 10 cl
  • Šťáva z acai 1 cl
  • Šťáva z yuzu 0,5 cl
  • Vinný mošt 3 cl
  • Bezinkový cordial 2 cl

Ozdoba: kopr, květiny, malinový prach

 

Postup přípravy: Do šejkru nalijeme šťávy z yuzu a acai, bezinkový cordial a vinný mošt. Zalijeme Mattoni perlivou a promícháme barovou lžící. Směs nalijeme do sklenice, přidáme brčko obalené v malinovém prachu a ozdobíme koprem a květinami.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!