Čistotu a pořádek považují hosté za jedno z nejdůležitějších kritérií při výběru hotelu. Čisticí zóny u vchodů k údržbě čistoty významně napomáhají.

Pravidelný úklid je pro udržení čistoty ve vnitřních prostorách nezbytný a správně vybraná a položená rohož může zachytit až 80 % nečistot, které dovnitř přenášejí hosté na svých botách. Rohož je rovněž prvním prvkem, na který host narazí, a každý ví, že první dojem je důležitý. Špinavá a roztrhaná rohožka hosta dozajista odradí. Takže i na první pohled tak banální věc může být sofistikovaným prvkem hotelového či restauračního vybavení. Ne vždy si to ale majitelé hotelů a restaurací uvědomují. „Někteří majitelé opravdu dbají na vzhled svých provozoven, jiní zase řeší pro ně prioritní záležitosti a rohož pro ně není nejdůležitější prvek,“ říká Kristýna Hiadlovská, produktová a marketingová manažerka pro segment rohoží společnosti Elis Textile Care.

 

Není rohož jako rohož

Nabídka rohoží je nepřeberná. Jsou z různých materiálů, mají rozdílné velikosti i funkčnost. Proto je dobré se nad rohoží zamyslet. Třeba i taková maličkost, že by měla být vždy větší než vstupní prostor, zvýší její efektivitu. „Portfolio rohoží je široké, záleží na tom, co je pro zákazníka důležité a na kterých místech rohože potřebuje. Nejčastěji však zákazník preferuje rohož s vlastním logem, které umístí do vchodů, na recepci či přímo do výtahů. Do barů a kuchyní pak máme ergonomické rohože, které uleví zaměstnancům od dlouhodobého stání. Do přechodových zón, například mezi kuchyně a restaurace, nabízíme většinou produkty z naší standardní nabídky. Všechny rohože však plní hlavně bezpečnostní a hygienickou funkci,“ upřesňuje Kristýna Hiadlovská. Rohože se ale mohou stát součástí image vašeho zařízení. Vybrat si můžete rohož podle vlastních představ – pak může být perfektně sladěná s dekoracemi i s celým prostorem.

 

Jak vybrat?

Čím více zabráníte nečistotám, aby se dostaly dovnitř, tím více snížíte náklady na úklid. Jen je potřeba si vybrat tu správnou rohož. Faktorů při výběru je mnoho. Jedním z prvních kritérií by měla být frekvence návštěvníků. A správná rohožka by také neměla představovat pro návštěvníka nebezpečí v podobě uklouznutí a následného pádu. Podle Kristýny Hiadlovské je potřeba se především zamyslet nad tím, jaké vstupní investice vkládat ročně do čisticích zón. A dodává: „Nejde jen o nákup rohože, jde rovněž o pracovní sílu, která rohož čistí, či pracovní pomůcky k čistění. Dále je potřeba zvážit, kolik lidí denně projde, zda vnášejí dovnitř spíše suché nebo mokré nečistoty. V mnoha případech narážíme na zákazníky, kteří nejsou přístupní ani konzultaci – mají své vlastní řešení, které je však ve většině případů dražší a méně efektivní. Nakupují si vlastní rohože, které však nijak nečistí a které mohou po pár měsících vyhodit, protože jsou po jisté době nevzhledné, ale hlavně již nezachycují žádné nečistoty.“

 

 

BOX:

Jak často rohože měnit?

Záleží na množství lidí a umístění rohože. Funkční rohože z textilu (nylon, bavlna, mikrovlákno, logo) měníme každý týden, popřípadě jednou za dva nebo čtyři týdny. V zimě je množství nečistot a vody vyšší, proto může být nezbytné zvýšit frekvenci výměny. Ergonomické rohože se mohou měnit i v osmi- či dvanáctitýdenní frekvenci.

Zdroj: Elis Textile Care

 

BOX:

Víte, že…

… údržba podlah zabírá asi 40 % času na celkovou údržbu budov? (National Executive Housekeepers Association)

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail