logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Češi nakupují sekty hlavně podle chuti, nejoblíbenější je „demi-sec“

1. července 2019
Zpravodajství 0
736
Češi nakupují sekty hlavně podle chuti, nejoblíbenější je „demi-sec“

Češi každoročně vypijí 20 milionů lahví sektu. Hlavním kritériem při nákupu šumivých vín je pro tuzemské spotřebitele chuť, dále následuje značka a cena. Až 72 % z nich dává přednost sektům s vyšším zbytkovým cukrem, nejčastěji v kategorii „demi-sec“, tedy „polosuché“. V chuťovém testu navíc Češi prokázali, že jsou schopni velmi dobře rozpoznat i mírné chuťové odchylky do 10 gramů cukru v nápoji. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Vinařské unie ČR, který se zaměřil na chuťové preference Čechů v oblasti sektů.

Naprostá většina dotázaných (86 %) z těch, kteří upřednostňují sladší šumivá vína, uvedli jako nejoblíbenější polosuchou kategorii „demi-sec“. Příznivci sušších sektů si pak vybírají zejména z kategorie „brut“ (74 %). „Přestože jsou na našem trhu k dostání všechny kategorie sektů, dlouhodobě nejoblíbenější je „demi-sec“. Mírný nárůst v kategorii „brut“ evidujeme až v posledních letech. Přispívá k tomu nejen trend ze západních zemí, ale pravděpodobně také důraz na zdravější životní styl a preference sušších vín a sektů,“ komentuje aktuální situaci Ondřej Beránek, prezident Vinařské unie ČR.

Z průzkumu dále vyplynulo, že „demi-sec“ je také vůbec nejznámější kategorií sektu mezi českými spotřebiteli, vzpomnělo si na ni 80 % dotázaných. Dále následuje „brut“, který zná více než polovina respondentů (56 %), naopak nejméně známou kategorií je „doux“ (12 %), kategorie s nejvyšším obsahem zbytkového cukru.

Při dotazu na preferovanou značku, která je při nákupu sektu rozhodující pro téměř 60 % lidí, jasně zvítězil tradiční Bohemia Sekt. Jedničku na tuzemském trhu si nejčastěji koupí 86 % lidí.

Čechy začínají lákat jednodruhové sekty i nealko

Jednoznačnou převahu kategorie „demi-sec“, na kterou poukázaly výsledky průzkumu, potvrzuje i lídr na tuzemském trhu. „Až polovinu našich prodejů tvoří již tradičně Bohemia Sekt demi sec, a očekáváme, že svoji pozici si bude udržovat nadále. V poslední době ale vidíme, že čeští zákazníci začínají zkoušet i nové chutě. Velmi dobře se daří jednodruhovému sektu Ryzlink rýnský a také nealkoholickým sektům,“ uvádí marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Martin Fousek.

„Sekty jsou pro nás stále zajímavým doplňkem portfolia, tvoří 7 % prodejů, přičemž jednoznačně největší zájem je o kategorii polosuchých šumivých vín. V segmentu jako takovém ale vidíme perspektivu, a plánujeme v něm v dalších letech růst,“ vysvětluje Pavel Pastorek, předseda představenstva vinařství Templářské sklepy.

„Vzhledem k rostoucí oblibě šumivých vín v Česku a také stále se zvyšujícímu počtu vinařů, kteří se výrobou sektů v tuzemsku zabývají, byla podpora průzkumu ze strany Vinařského fondu logická. Jeho výsledky nám přinesly cenné informace o preferencích českých konzumentů, které mohou pomoci tuzemským producentům ještě lépe reagovat na jejich potřeby a přání,“ uzavřel Jiří Machovec, ředitel Vinařského fondu ČR, který průzkum podpořil.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!