
Agentura Little Greta, která se specializuje na strategii a budování značek pomocí digitálních médií, grafického designu a multimédií, získala během let 2018 a 2019 s designem pro Jarošovský pivovar mnoho cen na světových soutěžích. Jednou z posledních je i proměněná nominace na German Design Award. Tu uděluje německé Ministerstvo pro hospodářství a technologie od konce šedesátých let 20. století.
Pivní design Jarošovského pivovaru obdržel v poslední době nejvíce ocenění u nás. „Když jsme v závěru minulého roku získali Red Dot, asi nejprestižnější světovou cenu za design, říkali jsme si, že už to stačí,“ usmívá se jeden z majitelů Little Grety Tomáš Nedvěd. Agentura proto letos Jarošov nenasadila a začala soutěžit s novým designem pro náchodský pivovar Primátor. Jeho přijetí, alespoň mezi českými pivními fanoušky, přitom nebylo jednoznačné. „Někteří staromilci nám vyčítali, že jsme opustili tradiční pojetí – heraldiku, zdobnost, karmínovou, zelenou, zlatou… Prý jsme navrhli design pro Savo nebo olej. V zahraničí byla odezva lepší. Primátor dodává pivo do 30 zemí a třeba v Itálii nebo v Asii byla zpětná vazba dobrá,“ doplňuje druhý z majitelů Jan Blažek.
Počet cen, který Little Greta za Primátora získala, se prozatím ustálil na pěti. Dvě z nich jsou za video, a to včetně českého Zlatého středníku. Celkově má agentura již dvanáct cen. „Ne všechna ocenění mají stejnou hodnotu – zatímco Content Creator Awards vznikly nedávno a svou prestiž si budují, Red Dot je často označován za ‚designového Oskara‘,“ dodává Nedvěd. Tuto cenu, která vznikla v roce 1955, ročně získají zhruba 4 % soutěžících. V České republice se jí pyšní třeba Škoda nebo TON.
Světových soutěží se Little Greta momentálně účastní také s designem pro
pivovar Morous. S ním zatím bodovala v britských Muse Awards.