logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Zájem o brigádníky na léto je velký. Jak je letos firmy platí?

19. června 2019
Lidské zdroje 0
976
Zájem o brigádníky na léto je velký. Jak je letos firmy platí?

Léto se nezadržitelně blíží a tak jako každým rokem, zájem zaměstnavatelů o brigádníky na letní měsíce je vysoký. Pokud se vám nechce obsluhovat v restauraci, servírovat zmrzlinu či doplňovat zboží, nabízí se i další varianty letních pracovních příležitostí. Které to jsou a jak je letos firmy platí?

 

„V porovnání s loňským rokem pozorujeme nárůst poptávky po dočasných zaměstnancích či brigádnících do administrativy. Z důvodu plánovaných dovolených kmenových zaměstnanců firmy hledají například recepční, asistenty na vyřizování objednávek či do zákaznického servisu. Co se týká délky takové brigády, úvazek může být několik dní nebo i týdnů“, uvádí Lenka Pešková z personálně poradenské společnosti Hays. A kolik si za takovou brigádu můžete vydělat? „Standardní odměnou pro tyto profese je 140-150Kč za hodinu“, doplňuje Lenka Pešková.

 

Další oblastí, kde vzrostla poptávka zaměstnavatelů, jsou podpůrné služby v segmentu financí či finančních služeb. Zde ale firmy upřednostňují dlouhodobou spolupráci na částečný úvazek, spíše než letní brigádu, což přináší možnosti i vyšší věkové kategorii uchazečů, popřípadě maminkám na rodičovské dovolené.  Odměna za takovou práci se pohybuje na obdobné úrovni jako v administrativě, nejčastěji kolem 150 Kč za hodinu.

 

„Co se týká samotných uchazečů o brigády či krátkodobé úvazky, je patrný rostoucí zájem o pozice v marketingu či event marketingu, tyto pozice nebyly na dočasný úvazek v minulých letech až tak časté a firmy je nabízejí i formou trainee programů s možností dlouhodobé spolupráce. Na takových pozicích je standardně nabízená odměna v rozmezí 130-160 Kč za hodinu, v závislosti na zodpovědnostech a náročnosti pozice.“, říká Lenka Pešková z Hays.

 

Získat krátkodobou brigádu nebo i možnost delší spolupráce mohou snadno získat i studenti technických oborů, například těch zaměřených na IT. Obvykle se jedná o pozice IT podpora, ať už externích nebo interních zákazníků. Nabízená mzda i zde může dosáhnout zajímavých částek – záleží na typu společnosti, schopnostech uchazeče i na typu pozice samotné – nejčastěji v rozmezí 160 – 200Kč/hod.

 

Tyto prázdninové brigády často vedou i k možnostem dlouhodobé spolupráce, pokud si společnost během ověří kvality dočasného zaměstnance, je v jejím zájmu nabídnout projekt na delší časové období či pozici na plný úvazek.  „Obecně, zejména pro mladé uchazeče je léto skvělá příležitost, jak získat nové zkušenosti, kontakty a poznat prostředí různých firem prostřednictvím krátkodobých úvazků. Jejich startovní pozice na pracovním trhu se tak rázem posune o několik úrovní výše“, uzavírá Lenka Pešková z Hays.

 

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!