logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Tři čtvrtiny Čechů si rezervují stůl v restauracích, většina telefonicky

18. června 2019
Restaurace 0
944
Tři čtvrtiny Čechů si rezervují stůl v restauracích, většina telefonicky

Tři čtvrtiny Čechů si před návštěvou restaurace rezervují stůl. Dělají to hlavně větší skupiny – polovině dotázaných se totiž už stalo, že si bez rezervace nesedli. Dvě třetiny respondentů zamlouvají stůl telefonicky, na druhém místě je osobní kontakt. Hosté, kteří si rezervovali místo předem, také často dávají vyšší spropitné. Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Storyous.

 

Jen čtvrtina hostů si před návštěvou restaurace stůl nikdy nerezervuje. Ostatní preferují jistotu místa, a to hlavně v případě, že jich jde více nebo se chystají na romantickou schůzku. „70 procent lidí si místo rezervuje před návštěvou restaurace. O poznání méně časté jsou rezervace stolů v hospodách, vinárnách a kavárnách,” uvádí Igor Třeslín, šéf společnosti Storyous, která dodává systémy pro gastro.

 

Zdaleka nejčastěji si lidé rezervují stoly na večeři. Zatímco okolo poledne si stůl zamlouvá čtvrtina respondentů, ve večerních hodinách místo požaduje polovina. Třetina respondentů tvrdí, že pokud si rezervují stůl, utratí více peněz a nechají obsluze vyšší spropitné.

 

Nejčastější rezervace? Telefonicky

Každý druhý host zažil, jak je nepříjemné, když bez rezervace nenajde volné místo a musí volit jiný podnik. Raději si pak stůl zamluví. Nejčastější metodou je přitom telefonická rezervace. 66 % hostů osloví podnik telefonem, čtvrtina dokonce v některých případech volí osobní jednání. Jen každý pátý jde na web restaurace a využívá například rezervační formulář. Ty však u mnohých podniků buď úplně chybí, nebo jsou špatně nastaveny, takže host například nemusí dostat potvrzení, že je stůl skutečně zarezervován.

 

Pro restaurace jsou rezervace příležitost

„Restauracím, kterým dobře fungují rezervace, přinášíme průměrně o 350 eur denně více,” říká José Antonio Pérez ze společnosti Cover Manager, která spolupracuje s řadou michelinských restaurací ve Španělsku a vstupuje na český trh. „Důležité je, aby podnik dokázal rychle reagovat, když host rezervaci zruší nebo se rozhodne nepřijít, aniž by restauraci upozornil. Pokud nemá fungující rezervační systém, který stůl okamžitě uvolní, zbytečně pak přichází o tržby,” dodává José Antonio Pérez. Že nechal rezervaci bez upozornění propadnout, přitom v průzkumu přiznal každý desátý host.

 

„Podniky by měly rezervacím věnovat více pozornosti. Jejich systémy jsou často nepřehledné a nepohodlné – host musí například čekat na mail s potvrzením, že se stolem skutečně může počítat. Potvrzení se přitom často ani nedočká. Výjimkou nejsou ani jinak ve všem skvělé restaurace sítě Ambiente. Osobně se mi nejednou stalo, že jsem si ve dvě odpoledne udělal online rezervaci na 20:00 a až ve 21:00 mi přišlo oznámení, že není místo. Dnes již do jejich restaurací raději volám, ale zase se ne vždy dovolám kvůli hustému provozu,” popisuje svou zkušenost Třeslín.

 

„Zkrátka rezervovat si stůl v dobré restauraci v Česku je často zbytečný stres. Proto jsem neskutečně rád za vstup našeho partnera Cover Manager na český trh. Ve Španělsku je nemyslitelné, aby vám restaurace se dvěma nebo třemi michelinskými hvězdami okamžitě na webu neposkytla informaci, zda má volný stůl, nebo nenabídla alternativní termín. Věřím, že to tak brzy bude fungovat i u nás v Česku,” dodává.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!