logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

US Beef Road Show: Když si maso zamilujete

12. června 2019
Restaurace 0
1034
US Beef Road Show: Když si maso zamilujete

Dva týdny měli šéfkuchaři napříč Českou republikou možnost seznámit se s tím nejkvalitnějším hovězím masem z USA. Nebyli jste u toho? Máme zde krátké povídaní, po němž určitě dostanete chuť na pořádný steak.

Celou akci zorganizovala společnost Bidfood za podpory americké ambasády. Čtrnáct dnů končilo grilováním pod širým nebem v prostorách Bidfood gastrostudia, kde Marek Svoboda, český ambasador značky US Beef, spolu se zahraničním hostem Johnem Cadieuxem ukázal, jaké je tajemství dokonalého steaku.

 

A tohle víte?

Celým dnem provázel již zmiňovaný John Cadieux, šéfkuchař, který o tři týdny dříve otevřel restauraci v Bangkoku. Majitelem prvního podniku se stal v roce 2008 a od té doby otevřel 23 restaurací, tudíž ví, čím si každý kuchař prochází. Během praxe si zamiloval americké hovězí a chtěl vědět stále víc a víc. Nyní je odborníkem na slovo vzatým a o červeném pokladu vypráví s nadšením, zkrátka srdcař. „Hovězí maso se značkou US Beef pochází výhradně z masných plemen skotu mladších 30 měsíců. Chov probíhá na farmách schválených EU a pro farmu je velice těžké se do programu vůbec dostat. Chov musí být oddělen od chovu pro USA a je zakázáno užívání hormonálních stimulátorů růstu. Skot musí být dokrmován alespoň sto dnů,“ vysvětloval úvodem.

Zvířata jsou dokrmovaná směsí obilnin (kukuřice, ječmen, oves…), kdy nabudou jateční hodnoty mezi 18–22 měsíci. Kdyby byla dokrmována jenom trávou, trvalo by to tři roky. Díky obilovinám zvířata získávají vnitrosvalový tuk, který masu dodává šťavnatost, chuť a křehkost. „Hovězí s nízkým obsahem tuku má méně výraznou chuť, při steakové úpravě se rychle vysuší a ztuhne.“

 

Spokojené zvíře dělá dokonalý steak

Největším nepřítelem hovězího masa je stres. „Čím má zvíře šťastnější život, tím je maso lepší.“ V jakosti amerických kusů se může kuchař rychle zorientovat díky americkému systému jakostních tříd. Ten nesouvisí s tvarem či vzhledem jatečně upraveného těla. Je založen čistě na předpokladu, jak dobré steaky z daného zvířete budou. Na základě množství vnitrosvalového tuku se maso rozdělí do třech tříd: Prime, Choice a Select. Čím výraznější mramorování rovnoměrně rozptýlené ve svalovině, tím vyšší bude jakostní třída.

Do Evropské unie může přijít maso, jehož tržní hmotnost před porážkou byla zpravidla 545 až 635 kilogramů. Porážky se dějí na jatkách schválených pro výrobu EU. Cesta do České republiky trvá průměrně šest týdnů, tím pádem je v ideální kondici pro přípravu.

Po tomto úvodu následoval interaktivní kurz, kde si účastníci mohli naplno vyzkoušet, jak s americkým steakovým masem pracovat.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!