logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Zdravé stravování s ohledem na ekologii se stává ve firmách realitou!

16. května 2019
Restaurace 0
2352
Zdravé stravování s ohledem na ekologii se stává ve firmách realitou!

V průzkumu, který mezi personalisty Lunchdrive.cz prováděl, se potvrdilo, že se HR oddělení snaží zaměstnance edukovat v jejich životním stylu a stravovacích návycích. 20 % všech dotázaných personalistů to bere jako samozřejmost a 31 % HR pracovníků vzdělávání v tomto směru rozhodně plánuje. 37 % respondentů se o tuto formu zatím nezajímá. 12 % personalistů o této formě vzdělávání uvažuje, ale nemá na ni v současné době rozpočet.

Zaměstnavatelé, kteří se v současnosti vzdělávání na téma zdravého stravování v současnosti věnují, nejčastěji volí formu uspořádání dnů zdraví a to celkem 42 %. Dalších 29 % dotazovaných se snaží zaměstnance vzdělávat pořádáním seminářů a workshopů, kde se zaměstnanci proberou témata stravovacích návyků, zdravých potravin a životního stylu. Ochutnávku zdravých potravin nabízí 35 % zaměstnavatelů a 14 % z nich vzdělává zaměstnance plakáty a články ve firemních magazínech. Respondenti mohli zvolit více odpovědí.

Že se zaměstnanci sami zajímají o zdravější formu stravování, dokládá i výsledek ankety, která zjišťovala chuťové preference zaměstnanců. Ti mohli zvolit až tři typy obědů, které si nejčastěji objednávají. První místo obsadila tradiční česká kuchyně se 62 %, jako druhou nejoblíbenější kuchyni volili zaměstnanci italskou (těstoviny, rizota) a to celkem 46 % a třetí příčku se 26 % zastali zeleninové saláty a spíše bezmasá jídla. S kvalitou závodního stravování a dovozu jídel z restaurací bylo spokojeno 92 % dotazovaných osob a pouze 8 % všech hodnotí stravování jako průměrné.

 

Jaká jídla si však zaměstnanci opravdu nejčastěji objednávají?

Na základě objednávek zpracovaných pomocí systému Lunchdrive.cz za rok 2018 jsme sestavili tento žebříček nejčastěji objednávaných jídel: vepřový a kuřecí řízek, hovězí guláš s houskovým knedlíkem, grilovaná vepřová kotleta, knedlo, zelo, vepřo a pečené kuře. Následuje hovězí pečeně s rýží, zeleninový salát, rizoto, kuřecí steak a boloňské špagety. Dalšími nejčastěji objednávanými jídly jsou maso na kari, vepřová játra, moravský vrabec, vepřový steak, rybí filé, kuřecí plátek se šunkou a sýrem, svíčková na smetaně, smažený sýr, sekaná, tortilla, kuřecí medailonky a čočka na kyselo. Z výše uvedeného vyplývá, že si zaměstnanci přeci jen pochutnávají na české kuchyni více než by bylo záhodno. Zároveň si ale uvědomují, že lehčí jídla a zeleninové saláty by měly do svého jídelníčku zakomponovat.

Zaměstnanci také mohli navrhnout připomínky k dodavatelům jídel. Nejčastější výtky nebyly na kvalitu či chuť jídel, jak se předem očekávalo. Respondentům nejvíce vadí používání jednorázových plastových obalů, ve kterých se jídla dovážejí. Uvítali by používání jídlonosičů či jiných ekologičtějších obalů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!