logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Nesmíte ztratit duši podniku

15. května 2019
Restaurace 0
1840
Nesmíte ztratit duši podniku

Přinášíme první příběh ze série reportáží z podniků, kde pokaždé pracují s pivem jinak. Restaurace U Bohuslavů ve středočeském městě Čelákovice má více než stoletou tradici, za níž stojí především stejnojmenná rodina. David Bohuslav, pravnuk zakladatele, ji zdárně vede již pátým rokem a v pivu se rozhodl pro jednoho dodavatele – Plzeňský Prazdroj.

Přicházím sem v čase oběda, kdy se číšnice a číšníci familiárně zdraví se známým osazenstvem. Na polední menu sem chodí většinou stále stejní lidé. Restaurace U Bohuslavů je tradiční českou restaurací, která ale má svého ducha a zdejší interiér není zaplaven propagačními materiály dodavatelů – zdi zdobí sto let staré faktury zakladatele podniku a vše zdárně dotváří všudypřítomný název restaurace.

Chci to nejlepší

Plzeňský Prazdroj sem dodává již od 90. let, kdy byl rodině Bohuslavů podnik v restituci navrácen. David dohledal i nějaké faktury z první republiky, s jistotou ale nemůže říct, že Plzeň byla výhradním dodavatelem od začátku. „Pro plzeňské se rozhodl můj táta a já jsem to nikdy nezvažoval změnit, a to i přesto, že lákavé nabídky od konkurence tady byly. Já mám ale s Plzeňským Prazdrojem a s lidmi, co tam pracují, velmi dobrý vztah, navíc umějí dělat pivo.“

V restauraci na čepu najdete Kozla, Gambrinus, tankovou Plzeň a Volbu sládků, kterou vybraní hosté doslova vyhledávají. Nejvíce se tady prodá právě tankové Plzně. Mnozí odpůrci spolčování se s velkopivovary mluví o ztrátě duše podniku a svobody při výběru. „Já jsem sice smluvně svázán, kdybych chtěl, vyměnil bych dodavatele hned. Já ale nechci, protože podnik má duši a k ní patří Plzeň.“ Navíc spolupráce je někdy výhodná, například při zavedení EET Prazdroj nabídl 30% slevu u jednoho dodavatele.

A když mluví o duši podniku, ví proč. David pomáhal kamarádovi při výběru piva do Hrabalovy restaurace v Kersku, kde se točily Postřižiny. Volba padla na nymburské Postřižiny a druhou pípu obsadila právě Plzeň. Jestli to Prazdroji nevadilo? „Ne, je to prestižní místo, a když majitel ví, proč to tak chce, tak se to dá. V Kersku nemohly chybět Postřižiny a podle mého taky ikonická česká značka.“

Hospody zavírají, přežije jen nejlepší

„Snažíme se nabízet opravdu kvalitní suroviny a produkty. Nevaříme jenom dobré jídlo, ale máme i skvělý čaj, kávu a pivo,“ vysvětluje David Bohuslav úvodem. V menším městě je klientela omezená, pokud chcete uspět, musíte být nejlepší, myslí si majitel a touto cestou také jde. Za pět let, co podnik vede, stihl vybudovat zimní zahrádku a letní zahrádku, pozměnit interiér, vytvořit vinný sklípek a proinvestovat několik milionů. Snaží se sem zvát hudební hosty, pořádat tematické měsíce. „Teď běží měsíc thajské kuchyně. Kvůli tomu jsme byli na školení u těch nejlepších kuchařů a má to úspěch. Lidé chodí.“

Uvědomuje si ale, že konkurence je velká. Vidí to i na okolních vesnicích, kde je mnoho podniků zavřených. „Každý říká, že prodej piva v hospodách se snižuje a v obchodech zvyšuje. Podle mě to není dáno jenom tím, že lidé nechodí do hospod, nýbrž tím, že to majitelé raději zavřou. Byrokratická zátěž je tak velká, že to vzdají. Dnes přežijí jenom ti, co to dělají nejlíp, nikdo průměrný to nedá. Nám se objem prodeje piva nijak dramaticky nesnížil,“ komentuje tíživou situaci.

A v tom to je. Vědět, co je váš podnik zač, a podle toho také vybírat. Nevydělává totiž značka piva, ale vaše nápady.

 

Jak spolupracovat a být rovnocenným partnerem

  • Neberte všechno, co vám nabízejí
  • Mějte promyšlené, co děláte a proč to děláte
  • Nejprve analyzujte svou klientelu a poté měňte
  • Snažte se být nejlepší v okolí, pak máte i lepší pozici u dodavatelů

 

 Piva na čepu v restauraci U Bohuslavů
0,5 l Gambrinus 10 o   „hladinka“ / 29 Kč

0,5 l Pilsner Urquell   „hladinka“ / 39 Kč
„šnyt“ / 24 Kč

„mlíko“ /24 Kč

0,5 l Birell                              35 Kč

0,4 l Výběr sládků                 33 Kč

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!