Začala válka s influencery?

Spolumajitel malého filipínského hotelu byl již unaven stovkami e-mailů, které mu denně přicházely a začínaly pořád stejně: „Ahoj, jsem influencer a potřebuji u vás v termínu od – do tři lůžka …“ Gianluca Casaccia, 40letý hoteliér, se proto rozhodl pro rázný krok.

„Běžte pracovat, váš vliv na Instagramu není lepší než peníze,“ poté co tohle vyjádření umístil na sociálních sítích, strhla se vlna reakcí napříč světem.

 

Jenom tenhle příspěvek má téměř dva tisíce komentářů a přes čtrnáct tisíc To se mi líbí. Zpráva se stala rychle virální a o malém plážovém hotelu psal New York Times, ale i horekaweb. Mnozí jeho názoru tleskali a influencery označili za novodobé žebráky. Sám spolumajitel proto opravdovým influencerům nic nemá, rozčilují ho ti samozvaní. Přičemž za influencera, který má opravdu velký vliv označuje profil, který má alespoň půl milionu sledujících. S takovými influencery hotel v minulosti spolupracoval.

A není jediný, který proti novodobému trendu bojuje. Případy se množí. Naposled proběhla kauza s youtuberem v Dublině, kterému hoteliér odmítl poskytnout ubytování zdarma. Mnozí hoteliéři potvrzují, že nabídek na spolupráci je tolik, že už samozvaným influencerům ani neodpovídají, nestíhají.

U nás, mezi nejznámější travel influencery patří mladá rodina, která spravuje profil The Sikls a dnes má na Instagramu přes sto tisíc sledujících. Poté, co prodala místní firmu a vše co vlastnila, odjela do světa. Nejprve hotely pro spolupráci oslovovali, nyní se je kontaktují majitelé hotelů a za prezentaci na jejich sociálních sítích se platí.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail