logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Chce to tah na branku

20. března 2019
Restaurace 0
800
Chce to tah na branku

Marcel Ihnačák vystoupil na našem 18. kongresu HOREKA 112 a jeho vystoupení zaujalo nejvíce. I proto jsme se rozhodli vyjet za ním do Mikulova a podívat se pod pokličku jeho podnikání.

Restaurace, pivnice a boutique hotel sídlí v bývalém židovském domě, v němž přebýval samotný Rabbi Löw. Jela jsem tam v domnění, že Marcel je sice dobrý kuchař, ale s hotelem mu pomáhá tým lidí. A byla jsem překvapena. Marcel nejenže ví, co je RevPar, ale také na všechny tabulky v podniku dohlíží. Samozřejmě za ním stojí skvělý tým lidí v čele s manželkou, která má mimo jiné skvělý vkus a interiér krásně dekoruje. Nic to ale nemění na tom, že u známého šéfkuchaře všechno stojí na kuchyni.

 

Lidé si oblíbili dárkové poukazy

Po ranní kávě nám představil malou hospůdku, která je součástí celého domu. Sem chodí štamgasti – je tu sice dražší pivo než v okolí, ale místní pochopili, že za kvalitu se vyplatí připlatit si. Hospoda otevírá ve čtyři odpoledne a čepují zde plzeňské pivo a speciály. „Přemýšleli jsme i nad malými pivovary, ale to by se nám vzhledem k velikosti podniku nevyplatilo.“ O víkendu zde hraje živá hudba. Jídlo se nabízí stejné jako v restauraci. „Nejoblíbenější jsou v pivnici halušky a bigoš.“ Celou atmosféru podtrhuje krb ve tvaru Golema, který na objednávku vytvořil místní umělec. V židovském domě zkrátka nemohl chybět.
Restaurace funguje od jedenácti hodin a nabízí menu italské a židovské kuchyně. Každý den je v nabídce ryba dne. „Vždy vezmu jenom pár ryb a raději řeknu, že došly, než abych nabízel staré kusy,“ potvrzuje Marcel čerstvost ryb i na malém městě. Nechybějí ani speciální nabídky, v listopadu to byla husa. „Prodali jsme tři sta kilogramů a už ji nechci ani vidět,“ směje se Marcel.

I zde bojují se slabou sezonou, zejména v zimě. Nově proto Marcel přichystal speciální degustační menu o pěti chodech s dezertem za 1900 korun na osobu. „S těmito akcemi teprve začínám, uvidím, jak se uchytí.“ Loni vymyslel tzv. Marcelovu pizzu, jeho oblíbený pokrm. A nebyla to pizza, jak ji znáte, vymyslel si neotřelé kombinace ingrediencí i pojmenování. Těsto si dělal sám, kváskové. Projekt nakonec ztroskotal na lidech – stále haproval rozvoz. „Docela se daří našim dárkovým poukazům, jak na konzumaci v restauraci, tak kurzům vaření, které vedu já,“ uzavírá seznam svých nápadů.

Prokletí hotelové restaurace poraženo!

„Hoteliérem jsem odmalička,“ tvrdí Marcel. „Naposled jsem byl zaměstnaný v bratislavském Hiltonu a vždy jsem se o dění v hotelu zajímal. Nikdy to nebylo stylem: já jsem kuchař a hotel jde mimo mě.“ Týká se ho každý detail v celém chodu podniku, řeší jak ceny, tak marketing, dodavatele, prostě všechno. „Mám lidi, kteří jsou za to všechno pak zodpovědní, ale prvotní výběr dělám já.“ A dělá to asi dobře – obsazenost hotelu je přes 70 % a každý rok roste. Celkově se zde hostům nabízí sedmnáct pokojů na všech ubytovacích portálech.

Když se to tak vezme, Marcelova restaurace je vlastně hotelová restaurace. Toto spojení na mnohé kuchaře působí jako prokletí. Hotelová restaurace zkrátka nemůže být úspěšná. V Mikulově je to ale jinak. „Není to Mikulovem, ale osobností kuchaře. Když jsem pracoval v Bratislavě, taky tam do hotelové restaurace v Hiltonu moc hostů nechodilo. Šel jsem ale mezi hosty na snídani, zval je na obědy či večeře, nosil jsem jim jídlo a ptal se, jak jim chutnalo. Lidé nepřijdou, pokud se nesnažíte a není vás vidět. Nedivil bych se, kdyby byla tamější restaurace opět prázdná.“

Nově otevřel vinný sklep, kde si hosté zaplatí za konzumaci za 45 minut 299 korun a za 90 minut 399 korun českých. Volně mohou degustovat 63 vzorků.
Všechny vydělané peníze Marcel vrací zpět do podniku a neustále ho inovuje. Není to ale práce na osmihodinový úvazek, jak už to bývá, je to řehole.

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!