logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Češi ročně vypijí kávu za 6,5 miliardy korun

12. února 2019
Zpravodajství 0
1039
Češi ročně vypijí kávu za 6,5 miliardy korun

Zhruba 19 500 tun kávy za 6,5 miliardy korun – tolik Češi vypijí oblíbeného nápoje ročně. Spotřeba kávy v Česku přitom meziročně klesá zhruba o čtyři procenta. Češi se víc zaměřují na kvalitu.

Alespoň jednou za rok si nějaký druh kávy koupí 95 procent Čechů. Jaká patří k těm nejoblíbenějším? „Skoro polovinu celkového objemu prodeje tvoří mletá káva. Na druhém místě je káva instantní s přibližně čtvrtinovým podílem. Deset procent tvoří kávové speciality typu 3v1. Zrnková káva s devítiprocentním podílem z celkového objemu zaznamenává největší meziroční nárůst, téměř o deset procent. Nejmenší podíl mají se třemi procenty na trhu kapsle,“ popsal Jan Kulhánek, marketingový manažer společnosti AG FOODS, která na český trh doveze ročně z italské pražírny kolem jednoho tisíce tun kávy.

V přípravě oblíbeného nápoje jsou Češi konzervativní. Způsob, jakým si kávu připravují, se dlouhodobě nemění. Instantní kávu pije pětina populace. „Téměř stejný podíl Čechů preferuje zalévanou kávu, takzvaného turka. Espresso pije osm procent Čechů, latte a cappuccino 13 procent, překapávanou kávu preferuje sedm procent Čechů. Ostatní způsoby přípravy tvoří zhruba 15 procent,“ uvedl Jan Kulhánek.

V posledních letech Češi věnují větší pozornost kvalitě kávy, kterou kupují. Na co se při jejím nákupu zaměřit? „Klíčová je čerstvost a na jaký typ přípravy je káva vhodná. Například u mleté kávy je podstatná hrubost mletí i velikost balení – káva po otevření oxiduje, proto je důležité zvážit, jak rychle kávu člověk spotřebuje,“ poradil Jan Kulhánek.

Češi vypijí přibližně tři až čtyři šálky kávy denně. Nejvíc kávy vypijí ráno. Spotřeba kávy se mezi ženami a muži výrazně neliší. V čem ale rozdíly jsou, je způsob přípravy nápoje. „Nejvíce kávy se v Česku vypije ráno – zhruba 65 procent, 30 procent Čechů si dá šálek kávy po obědě a pět procent lidí pije kávu během dopoledne. Rozdíl v konzumaci kávy mezi ženami a muži, co se množství týče, je zanedbatelný. Větší roli hraje spíše preference typu nápoje. Například muži pijí více tureckou kávu a espresso. Ženy mají v oblibě především kávu s mlékem, jako například latte macchiato, cappuccino nebo instantní kávu,“ řekl Jan Kulhánek.

Češi si kávu dopřávají téměř všude – v práci, na dovolené, doma i v restauracích. Společnost AG FOODS patří více jak 10 let mezi přední dodavatele profesionálních kávových servisů určených především pro hotely, restaurace, kavárny, zábavní a sportovní centra nebo kanceláře. „Naše společnost distribuuje zrnkovou i instantní kávu, v nabídce nechybí speciály pro nápojové automaty. Aktuálně se soustředíme zejména na růst v kategorii kvalitní zrnkové kávy bok po boku s instantní kávou ve špičkové kvalitě,“ uzavřel Jan Kulhánek.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!