logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

McDonald´s 2018: místo plastu papír, burger bez housky a tržby větší o 12,2 %

1. února 2019
Restaurace 0
1022
McDonald´s 2018: místo plastu papír, burger bez housky a tržby větší o 12,2 %

McDonald´s v České republice za loňský rok opět zaznamenal narůst tržeb, tentokrát o 12,2 %. Rok 2018 se pod zlatými obloučky nesl v duchu rozšiřování služeb pro zákazníky, ale změnu zákazníci mohli zaznamenat i v nabídce. V té se objevil např. burger bez housky nebo Lukyho burger, výherní kousek soutěže pro veřejnost. Velkou změnou je také možnost nechat si dovést jídlo pomocí služby Uber Eats. Firma nestála pozadu ani co se ekologických opatření týká. Postupně naplňuje své závazky a v loňském roce se podařilo vyměnit plastové kelímky za papírové u mléčných shaků a džusů. Každým rokem se tak ušetří 70 tun plastu. Společnost bude také testovat výměnu plastových brček za papírová.

 

Ve znamení služeb zákazníkům, burger na míru a nově dovážka po Praze

Největší síť rychlého občerstvení dokončila v loňském roce modernizace a digitalizace svých poboček a ve spolupráci s českými podnikateli, franšízanty, otevřela tři nové. Nový typ kuchyní je tak připraven na další krok, který směřuje k objednávce na míru dle toho, co si chce zákazník do burgeru dát. „Zákaznici se dočkají možnosti přidat si do prémiových burgerů až 6 dalších ingrediencí dle jejich chuti. Moc se těšíme na zpětnou vazbu od zákazníků, věříme, že inovaci vřele přivítají,“ komentuje Zuzana Svobodová, PR ředitelka společnosti McDonald´s a dodává: „Nebude to jediná nová služba pro zákazníky, letos budeme dále rozšiřovat donášku objednávek ke stolům a rošíření se pravděpodobně dočká i možnost dovážky jídla v dalších městech.“ Celkové investice loňského roku se pohybovaly kolem 140 450 000 Kč.

 

Už teď více než 80 % obalů z papíru, letos přibydou papírová brčka

McDonald´s začátkem roku oznámil své globální ekologické cíle týkajících se především udržitelnosti podnikání – do roku 2025 hodlá 100% všech obalů posílat na další zpracování a pro jejich výrobu používat pouze recyklované nebo plně certifikované materiály. Do roku 2030 si dává si za cíl snížit emise skleníkových plynů, ať už z provozu svých restaurací nebo vznikající dopravou surovin, o
36 % na úroveň roku 2015. „Neustále se zlepšujeme. Naším cílem je zavádění smysluplných změn, které jsou důležité pro naše zákazníky, zaměstnance, franšízanty a pro životní prostředí – teď i v následujících letech. Víme, že díky naší velikosti budou mít všechny změny, které uděláme, velký dopad.  A i když už toho děláme hodně, nikdy nejsme spokojeni, a proto přicházíme s opatřeními, jak můžeme pomoci minimalizovat používání plastových obalů v našich restauracích. V loňském roce jsme nahradili plastové kelímky pro mléčné koktejly a džusy a v současné době je více než 80 % našich obalů papírových,“ komentuje dále Zuzana Svobodová a upozorňuje: „tento týden začínáme ve 20 restauracích testovat papírová brčka. Jsme hodně zvědaví, jak tuto případnou změnu přijmou naši zákazníci.“ McDonald´s již několik let třídí veškeré obaly od zákazníků v restauracích. Umí nechat dále využít veškeré obaly od dodavatelů, papírové obaly od jídla prodávaného zákazníkům, některé plastové obaly ale i použitý olej z fritéz anebo organický odpad.

 

Nejúspěšnější produkty rok 2018

McDonald´s od zavedení snídaňových menu v roce 2007 zaznamenává de facto neustálý růst tohoto segmentu, loni se například snědlo 5,5 milionu českých vajec z chovu na podestýlce. Čistého hovězího masa z přední čtvrti skotu, které se jako jediné používá na přípravu hamburgerových plátků,  bylo spotřebováno celkem 2 750 tun. A jedna perlička na závěr, v novému burgeru Maestro Guacamole, se zkonzumovalo téměř 45 000 ks avokáda.

 

 

Tabulka 1: Hrubé tržby konsolidované

 

Rok Gross Tržby konsolidované
2012 4 167 396 000
2013 4 091 603 102
2014 4 164 920 212
2015 4 366 978 821
2016 4 572 441 746
2017 5 180 961 420
2018 5 814 718 292

 

 

Spotřebované suroviny:

Položka Spotřebováno v kg
Hovězí maso 2 750 067
Vepřové maso 132 708
Hranolky 4 957 015
Skořápkové vejce 5 421 060
Kuřecí maso 2 171 020

 

 

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!