
Na veletrzích cestovního ruchu GO a REGIONTOUR byly příležitostí k předání ocenění vítězům 12. ročníků Velké ceny cestovního ruchu. S trofejemi z Brna odešli autoři vydařených turistických produktů a elektronických projektů, zadavatelé kvalitních marketingových kampaní, tvůrci lázeňských a wellness balíčků, stejně jako představitelé oblíbených cestovních kanceláří. Po roční pauze byl opět vyhlášen i start-up roku v cestovním ruchu.
Velkou cenu cestovního ruchu vyhlašují společně vydavatelství COT media a společnost Veletrhy Brno. V dvanáctém ročníku této prestižní soutěže hodnotili porotci projekty přihlášené do pěti kategorií, o vítězích kategorie Cestovní kancelář roku pak svými hlasy rozhodovala široká veřejnost. Sami vyhlašovatelé považují aktuální ročník soutěže za vydařený. „Opět se projevil trend z minulých let, tedy rostoucí kvalita přihlašovaných projektů. Velká cena cestovního ruchu je sice soutěží národní, podle mého názoru by se ale mnohé ze soutěžních počinů neztratily ani v mezinárodní konkurenci,“ poznamenává Eva Frindtová, jednatelka COT media. Letošní ročník podle ní navíc potvrdil konzistentní vysokou kvalitu projektů některých tradičních soutěžících, stejně jako ambice nových přihlašovatelů.
Kategorie a vítězové
Hned dvě pomyslná zlata si z letošního ročníku Velké ceny cestovního ruchu odvážejí zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu – v kategorii Nejlepší jednotná kampaň přisoudila odborná porota první místo kampani s názvem Jižní Čechy pohodové, nejlepším turistickým produktem byly vyhlášeny Pivní stezky v jižních Čechách. Podle Miloně Mlčáka, ředitele veletrhů GO a REGIONTOUR, jde Jihočeská centrála cestovního ruchu svými počiny příkladem ostatním regionům. „V případě kampaně nás oslovila nejen její kreativní složka, ale také komplexnost, či to, že se zadavatelé nebáli tzv. nedovolené veřejné podpory. A Pivní stezky v jižních Čechách jsou zase ukázkou, že i k tak tradičnímu tématu lze přistoupit s invencí.“
Kategorii Nejlepší elektronický projekt, kde porota posuzovala zejména webové stránky a mobilní aplikace, opanoval Krajský úřad Pardubického kraje s turistickým portálem Vychodni-Cechy.info. Ocenění si portál vysloužil mimo jiné tím, jak se tato zažitá platforma fungující od roku 2006 neustále rozvíjí.
Nejlepší lázeňský a wellness balíček pak podle porotců do soutěže přihlásila společnost Lázně Luhačovice – jedná se o cyklus pobytů s názvem Za krásami Východní Moravy. Porota ocenila, jak je při těchto pobytech kombinována lázeňská péče se zajímavým programem – balíček tím pomáhá rozvoji cestovního ruchu nejenom v Luhačovicích, ale v celém Zlínském kraji.
Po roční pauze byl v rámci Velké ceny cestovního ruchu vyhlášen vítěz kategorie Start-up roku v cestovním ruchu. Stal se jím projekt na fotografy zaměřené cestovní kanceláře Inscape Photo Tours. „V záplavě cestovních kanceláří s místy poněkud uniformní nabídkou představuje tento projekt podle poroty vítané zpestření,“ uvádí jeden z porotců, Petr M. Ulrych, šéfredaktor odborného časopisu pro profesionály z cestovního ruchu COT – Celý o turismu. „V době, kdy se každý majitel fotoaparátu považuje za fotografa, a každý turista za cestovatele, je tento projekt zajímavý a přínosný tím, že se snaží tyto kategorie povýšit na novou úroveň. Sympatické je mimo jiné to, že se nesoustředí jen na notoricky známá místa, ale účastníky zavádí i do méně tradičních lokací v navštěvovaných destinacích,“ dodává.
Zatímco ve výše uvedených pěti kategoriích posuzovala soutěžní projekty odborná porota, v kategorii Cestovní kancelář roku rozhodovala o konečném pořadí svými hlasy široká veřejnost. Do této kategorie byly automaticky zařazeny všechny na českém trhu působící koncesované cestovní kanceláře s platným pojištěním záruky pro případ úpadku. Nejvíce hlasů v aktuálním ročníku poslali lidé cestovní kanceláři EXIM TOURS. Generálním partnerem této soutěžní kategorie byla podobně jako v minulých letech společnost Invia.cz, největší tuzemská internetová cestovní agentura.