logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Pivovar Svijany loni uvařil více piva díky plechovkám

9. ledna 2019
Zpravodajství 0
2699
Pivovar Svijany loni uvařil více piva díky plechovkám

Pivovar Svijany uzavřel dvacátý rok své samostatné existence s novým rekordem. Celkem uvařil 681 686 hektolitrů piva, o téměř sedm procent více než loni. K navýšení přispěl výrazně dynamičtější export, ale především úspěch nového balení nepasterovaného piva v plechovkách. Po předloňském, pro pohostinství velmi obtížném roce se loni také podařilo stabilizovat prodej sudového piva pro restaurační zařízení.

Mimořádně pozitivní vývoj se odvíjel zejména od spuštění nové plnicí linky na plechovky loni v březnu. „Bylo to výborné strategické rozhodnutí. Nepasterované pivo v plechovkách, které nabízíme jako první český pivovar, se setkalo s mimořádným úspěchem jak na domácím trhu, tak i v zahraničí. Výhled konečné roční produkce jsme díky němu museli několikrát upravit až na konečných více než osm milionů půllitrových plechovek. Plechovky se také nejvýrazněji podílely na nárůstu exportu, který se meziročně zvýšil o zhruba tři procentní body a tvořil zhruba desetinu naší celkové produkce,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík. „Naštěstí se loni také neopakovalo skokové snížení poptávky z předloňského září, takže jsme načítali pozitivní bilanci průběžně, dokonce – pro nás do značné míry překvapivě – i během extrémně horkých letních měsíců,“ dodal.

Novou stáčírnu plechovek, která za hodinu dokáže pivem naplnit až patnáct tisíc plechovek, pivovar jako zatím největší investici v celé své novodobé historii uvedl do plného provozu v prvním čtvrtletí loňského roku. Díky investičnímu počinu za více než 100 milionů Kč bude moci do budoucna do plechovek plnit až pětinu výstavu. „Potvrdilo se, že nám vlastní stáčírna také významně otevírá dveře pro další zvyšování exportu,“ uvedl Roman Havlík.

Výzva: udržet ceny

Na domácím trhu pivovar těžil ze současné hospodářské konjunktury a mírného oživení prodeje sudového piva v segmentu on-trade. „Ukazuje se, že se pohostinství postupně vzpamatovává ze všech zatěžkávacích zkoušek, které mu předloni vystavily například elektronická evidence tržeb nebo zákaz kouření v restauracích,“pokračoval Roman Havlík. „Další ranou je však pro ně současná vlna zvyšování cen piva, které se náš pivovar naštěstí zatím neúčastní. Citelný nárůst ceny chmele, elektrické energie, plynu a ceny lidské práce a také inflační zvyšování cen veškerých služeb si nicméně i v našem případě v delším horizontu vyžádá jistou úpravu cen, máme-li být schopni udržet stále vysoký standard svijanského piva a pokračovat v nutných investicích do rozvoje pivovaru,“ dodal.

Sázka na tradiční, nepasterované pivo 

Průběžné zvyšování poptávky po svijanském pivu během posledních dvaceti let Roman Havlík připisuje zejména tomu, že pivovar stále zůstává zcela věrný tradičním postupům výroby českého piva – dvourmutovému vaření, kvašení v otevřených kádích a dlouhodobému zrání piva v ležáckých sklepích. „Věřím, že sázka na osvědčenou tradiční technologii pro nás představuje příslib zvyšování poptávky po našem nepasterovaném pivu i do budoucna. V letošním roce plánujeme, že by se výstav pivovaru měl přiblížit hranici 700 tisíc hektolitrů. Současně se chceme nadále profilovat jako největší dodavatel speciálních – nebo už po novu silných – piv pro český trh,“ uvedl dále Roman Havlík.

Pivovar se během celých posledních dvaceti let cílenou investiční politikou průběžně připravoval na zvyšování výrobních kapacit tak, aby mohl zaručit naprosto stabilní charakter a kvalitu všech vyráběných piv. „Vyplatila se naše předvídavost a pozornost, s níž jsme se postupně za chodu připravovali na zvyšování výstavu. I když jsme loni uvařili nejvíce piva v celé historii pivovaru, svijanské pivo je díky tomu pořád stejně dobré jako v době, kdy si poprvé získalo srdce našich fanoušků,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík. „A vzhledem k loňské horší úrodě chmele a sladovnického ječmene nás těší, že jsme si v lepších letech právě pro takovou situaci vytvořili zásobu strategických surovin, z níž teď můžeme čerpat.“

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!