logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Wellness program pro vaše zaměstnance

18. prosince 2018
Lidské zdroje 0
1144
Wellness program pro vaše zaměstnance

Statistické údaje společnosti UnitedHealthcare ukazují, že 62 % zaměstnanců, kteří wellness programy využívají, vykazují nárůst pracovní výkonnosti, 56 % snížení absencí ze zdravotních důvodů a u 30 procent dokonce související zdravotní prohlídky odhalí existující onemocnění.

 

Zpřístupněním wellness programů na pracovišti dávají společnosti zaměstnancům najevo, že jim na zdravotním stavu svých lidí záleží. Navíc, pohoda zaměstnanců a výsledky firmy jsou navzájem úzce provázány, pečovat o zaměstnance není ze strany zaměstnavatele jen otázka slušnosti, ale dává to i smysl finanční. „Lidé na zdravém pracovišti s dobrou tělesnou i duševní kondicí jsou se svou prací spokojenější a mají také lepší pracovní morálku. Pro firmu je zase přínosem vyšší produktivita práce, méně absencí na pracovišti a nižší fluktuace zaměstnanců. Podobné programy navíc posiluje i brand společnosti“, říká Ladislav Kučera, ředitel společnosti Hays pro Českou republiku a Rumunsko. I přes nesporný přínos wellness programů však studie zjistila, že 39 % zaměstnanců je vůbec nevyužívá.

 

Některé firmy se proto rozhodly účast svých zaměstnanců ve wellness programech vyžadovat. David Price, generální ředitel společnosti Health Assured podnikající v oboru wellness říká: „Největším problémem se zapojením zaměstnanců do wellness programů je to, že velice často jsou jejich největšími fanoušky ti, kteří už ve skvělé kondici jsou i tak. A naproti tomu ti, kteří by svůj stav potřebovali zlepšit (a tedy ti, na něž se firma chce zaměřit především), zůstávají nadále stranou a k celkovému zlepšení zdravotního stavu zaměstnanců tak nedochází.“

 

Poradenská firma KPMG nedávno uvedla, že v průběhu letošního roku zavedla takovýto program povinně. Pod názvem „KPMG Audit University“ zorganizovala třídenní kurz pro všechny své auditory působící ve Velké Británii. K povinným aktivitám patřila například jóga či programy s cílem pomoci zaměstnancům vypořádat se se stresem a vnějším tlakem, jež s sebou jejich povolání nese. Součástí těchto programů jsou často i aktivity více zaměřené na tělesný pohyb.

 

Podobný přístup následují i další evropské země, například Švédsko, kde se „povinné cvičení“ stalo nejnovějším trendem. Zaměstnanci firmy Björn Borg, prodejce módního a sportovního zboží, musejí každý pátek všeho nechat a odebrat se do blízké tělocvičny protáhnout si své tělo.

 

Jak se k obdobným programům staví české firmy? „Wellness programy v různé podobě se stávají součásti nabídky benefitů společností ve stále větším měřítku. Nejčastěji se jedná o příspěvky na sportovní aktivity, pravidelné cvičení nebo masáže na pracovišti či speciální lékařskou péči, kterou zaměstnanci mohou využít. Účast v těchto aktivitách je ale zatím obvykle stále na bázi dobrovolnosti“, říká Ladislav Kučera z Hays. Je však nutno podotknout, že tyto programy se těší stále větší oblibě i ze strany zaměstnanců.

 

Povinná účast zaměstnanců však nese svá rizika. „Ačkoli firmy mohou při vyžadování účasti zaměstnanců jednat s těmi nejlepšími úmysly, může se takový přístup obrátit proti nim. Riskují ztrátu důvěry, zvýšené napětí a nárůst cynismu mezi zaměstnanci. Pokud se zaměstnanci cítí být k účasti nuceni, pak i ti, kdo byli sami dostatečně motivováni, mohou získat pocit, že se jedná jen o další úkol. A ti, kdo se účastnit nechtěli, budou mít tendenci dělat jen minimum nezbytné k tomu, aby se vyhnuli možným postihům. V důsledku to bohužel může znamenat, že se zaměstnanci budou otáčet zády k programům, které by jinak považovali za užitečné, a potenciál možných přínosů tak zůstane nevyužit“, upozorňuje David Ballard.

 

Jak tedy zavést ve firmě úspěšné a efektivní wellness programy? „Nemá význam snažit se pomocí wellness programů ulevit zaměstnancům od stresu a napětí, pokud tomu neodpovídá samotná firemní kultura. Sebelepší program pro zlepšení pohody zaměstnanců nebude fungovat, budou-li zaměstnanci nadále přetěžováni ze strany nadřízených, pokud bude jejich pracovní prostředí příliš restriktivní nebo pokud nebudou mít prostor pro uplatnění vlastních iniciativ. Vždy je třeba začít od začátku, od zdroje problému“, doporučuje Ladislav Kučera z Hays.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!