logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Elektronickou stravenku chtějí skoro dvě třetiny Čechů

16. listopadu 2018
Restaurace 0
2153
Elektronickou stravenku chtějí skoro dvě třetiny Čechů

Popularita elektronických stravenek v Česku prudce roste. Zatímco před třemi lety podle průzkumů společnosti Mastercard usilovalo o stravenkovou kartu pouze pět procent lidí, nyní by ji namísto papírových stravenek chtělo plných 58 procent Čechů. Výrazně přitom roste i počet reálných uživatelů karet. Jen jejich největší tuzemský vydavatel, společnost Edenred, jich má na tuzemském trhu nyní přes 150 tisíc. Celkem nyní elektronické stravenky podle Mastercardu aktivně používá 10–15 procent tuzemských zaměstnanců, v případě Edenredu pak je to 25 procent.

 

„Zprvu byl zájem o elektronické stravenky zejména ze strany technologických firem a společností podnikajících ve finančnictví. Následovaly velké a středně velké firmy a nyní již stravenkovou kartu vyžadují i menší zaměstnavatelé. Z našich rozhovorů s nimi vyplývá, že výrazně roste tlak zdola, tedy že si o elektronické karty říkají stále častěji přímo zaměstnanci,“ potvrzuje Jiří Brych, manager Ticket Restaurant Card ze společnosti Edenred.

 

Zájem o elektronické stravenky úzce souvisí s rozšiřujícím se počtem míst, kde s nimi lze zaplatit. Počet platebních terminálů u českých obchodníků nyní dosahuje téměř čtvrt milionu, což je 67% nárůst v porovnání s rokem 2015. „Oblast restaurací byla jedním z hlavních tahounů tohoto vývoje,“ potvrzuje Michal Čarný ze společnosti Mastercard. Totéž platí i pro stále populárnější dovážkové firmy. Největší společnost v oboru – Dáme jídlo – hlásí desítky tisíc transakcí stravenkovými kartami každý měsíc. „Počet jídel, zaplacených Edenred stravenkovou kartou narostl o 248 % meziročně,“ říká marketingový ředitel Dáme jídlo Radek Finkous.

 

Na přijímání karet se pozitivně dívají také restauratéři. Mají díky nim totiž více zákazníků a vyšší tržby. Ten, kdo karty neakceptuje, má dnes již poměrně výraznou konkurenční nevýhodu. Z průzkumu Mastercardu totiž vyplývá, že dvě třetiny lidí by si rozmysleli návštěvu restaurace, kdyby v ní karty nepřijímali.  Zákazníci s kartami si zároveň dopřávají kvalitnější a dražší jídla. „Je to dané tím, že nejčastější stravenka v tuzemsku je nyní 100 korun, zatímco průměrná hodnota připadající na jednu kartu je o 15 korun vyšší. Ti, kdo mají stravenkové karty, tedy mají více peněz na útratu, než majitelé papírových stravenek,“ říká Jiří Brych. To potvrzují i průzkumy společnosti Mastercard. „Při platbě kartou zaplatí každý druhý (44 %) nakupující více než při platbě v hotovosti,“ doplňuje Čarný.

 

Stále populárnější jsou kromě vlastních karet také platby za obědy prostřednictvím mobilního telefonu. Nahrává tomu i skutečnost, že již plných 82 procent uživatelů karet dnes vlastní smartphone, který tyto platby umožňuje. Ještě před třemi lety to přitom nebyla ani polovina majitelů karet. „My jsme na tento trend zareagovali, když jsme jako první poskytovatel stravenkových karet v ČR přinesli možnost s nimi platit v rámci služby Google Pay, tedy uživatelsky nejpřívětivější a nejrozšířenější verze mobilních plateb. Dnes se stravenkou v mobilu platí tisíce strávníků denně,“ konstatuje Jiří Brych.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!