logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Zájem o český ležák roste u nás i ve světě

30. října 2018
Restaurace 0
1824
Zájem o český ležák roste u nás i ve světě

Pivovarům se za prvních osm měsíců letošního roku dařilo. Tuzemský výstav piv se meziročně zvýšil o 2 %, exportní výstav dokonce o 16 %. Oblibě se i nadále těší ležáky, ale rovněž piva v plechovkách. Množství piva vypitého v tuzemských hospodách a restauracích však nadále klesá.

„Výsledky za leden až srpen ukazují, že obliba českého piva roste nejen mezi českými konzumenty, ale i mezi těmi zahraničními. To nás samozřejmě těší, protože to jenom dosvědčuje, jak je české pivo unikátní,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. Vyšší produkci piva ve sledovaném období evidujeme zejména u ležáků. Pětiprocentní nárůst na tuzemském trhu potvrzuje, že tento pozitivní trend, který začal v roce 2007, nadále pokračuje. „Před sebou máme ještě jeden vrchol a tím jsou Vánoce. Podle nás bude zájem o český ležák v těchto měsících růst,“ předpovídá Ferencová.

Z tuzemského výstavu je dále patrné, že roste popularita piva v plechovkách. Produkce piva v tomto typu obalu meziročně vzrostla o 24 %. Zajímavostí je devítiprocentní nárůst produkce piva v minisoudkách, které byly letos díky dobrému počasí hojně vyhledávané například ke grilování či na různé oslavy. Výstav piva v lahvích a PET lahvích se meziročně nezměnil. Pivovary uvařily také stejné množství výčepních piv, naopak k mírnému poklesu produkce došlo u speciálů (zhruba o 4 %), větší rozdíl registrujeme u porterů (pokles o 28 %).

Na čepované zajde méně lidí než loni

Pokračuje pokles výstavu čepovaného piva, který začal kolem roku 2010. Tehdy, na přelomu let 2009 až 2010, v době finanční krize, jej navíc negativně ovlivnilo zvýšení spotřební daně na pivo. V posledních letech mu nenahrála ani regulatorní opatření. Aktuální výstav piva ze sudů a cisteren meziročně poklesl o 2 %, respektive o 3 %. „Stále se nedaří zvrátit trend odlivu hostů z restaurací a hospod, kteří raději pijí lahvové pivo doma. A to i díky tomu, že pivovary čelí již delší dobu výzvě v podobě měnící se poptávky a preferencí zákazníků. Jednou z reakcí na tuto situaci je snaha zaujmout hosty mimořádnými akcemi nebo nabídkami. Investice míří také do nových konceptů moderních hospod, což pomáhá tento trend alespoň částečně zpomalit,“ říká Ferencová. A příkladem jde i Český svaz pivovarů a sladoven. Každoročně pořádá zářijové Dny českého piva, jež podporují čepované pivo a tradiční tuzemskou pivní kulturu, jejímž nositelem je právě česká hospoda.

Exportu se daří

Exportní výstav piv se meziročně zvýšil o rekordních 16 %. „Pivo je nejen důležitou součástí české historie, ale významně posiluje dobrou pověst ČR po celém světě. A proto nás těší, že se českým pivovarům bez ohledu na jejich velikost stále více daří také na zahraničních trzích,“ říká Ferencová. Nejvyšší meziroční nárůst výstavu registrujeme u piva v plechovkách (+ 47 %), následuje produkce piva v PET lahvích (+ 37 %), minisoudkách (+ 31 %) a lahvích (+ 11 %). Potěšující zprávou je také růst exportního výstavu piva z cisteren (+ 9 %) a sudů (+ 3 %).

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!