logo

Už 14 let se zaměřujeme na vyšší a střední gastronomii a hotelnictví v Praze i regionech. Horekaweb je odborný portál pro profesionály v pohostinství. Hledáte inspiraci z domova a ze světa, informace o dění v oboru či zábavu? Horekaweb je vše na jednom místě.

  • Zprávy
    • Hotely
    • Restaurace
    • Kavárny
    • Bary
    • Lidské zdroje
    • Digital
    • Ze zahraničí
  • Analýzy
  • Rozhovory
  • HRK 112
    • Registrace
    • Historie
    • O akci
  • HRK NEWS
    • Registrace
    • Archiv
  • Digital
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru newsletterů HOREKA NEWS
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Naše oborová platforma pro profesionály z hotelnictví a gastronomie potřebuje nabrat nový dech....
  • Průměrná cena poledních meníček opět na vzestupu. Meziroční srovnání 2020/2021 vykazuje změnu ve...
  •   Pandemie COVID-19 v českém prostředí pomohla akcelerovat fenomén rozvážkových jídel. Z nich...
  • Hodnota optimální stravenky vzroste v příštím roce z letošních 137 na 150 korun.  Vyplývá to...

Rozmach sdíleného ubytování a spektrum turistů mění pravidla pro bezpečnost hotelů

17. října 2018
Hotely 0
1859
Rozmach sdíleného ubytování a spektrum turistů mění pravidla pro bezpečnost hotelů

Hlavní turistická sezona končí. A byla opět o něco divočejší než ta vloni. Podle společnosti SSI Group, která se stará o bezpečnost desítek hotelů v Praze i dalších městech, je znatelný dopad stále vyššího počtu turistů, kdy přímo úměrně roste i podíl těch problémových. Příčinou může být i snadná dostupnost sdíleného ubytování v metropoli, na kterou některé hotely zareagovaly snížením cen.

„Ze zpráv v médiích je zřetelný nárůst bitek, projevů agresivity nebo vandalismu. To přímo i nepřímo ovlivňuje také bezpečnost hostů také v pětihvězdičkových hotelích,“ konstatuje Radek Škrabal, provozní ředitel SSI Group, do jejíhož portfolia spadají špičkové hotely jako Hilton, Boscolo, Mandarin, Raddison, Palace, Angelo nebo International. Podle něj se počet incidentů, které musejí být řešené školenou ostrahou hotelů, meziročně zvýšil zhruba o třetinu.

O tom, že Praha o nové turisty stojí a potřebuje je, není sporu. Ostatně díky nim prosperuje řada odvětví, včetně samotných hotelů. Rok 2018 bude podle expertů výjimečným co do investic do nových i starších ubytovacích zařízení.

Očekávaný nárůst turistů však s sebou nese i zvýšené nároky na kvalitu provozu, nevyjímaje bezpečnost. I v zavedených hotelích, kde stačili jeden dva guardi takzvaně „na place“, začínají být zapotřebí další posily i mimo samotný objekt hotelu.

Z aktuálních zkušeností SSI Group vyplývá, že stoupají počty případů vandalismu, bitek, slovní i fyzické agresivity. Velmi často je třeba řešit hlučnost, a to nezřídka v brzkých ranních hodinách. S měnícím se profilem návštěvníků Prahy se tak posouvají i pravidla pro bezpečnost hotelů: nadále zůstává klíčová garance soukromí a klidu ubytovaných hostů a dobré jméno hotelu, stále častěji je ale nutné střežit prostor kolem hotelu.

„Nechceme si zvykat, že vandalismus a agresivní projevy jsou každodenní součástí našich životů. A to ze strany našich mladistvých, tak ze strany turistů, kteří by si takové chování v jejich zemi ani nedovolili,“ popisuje palčivý problém Martin Štěch, Area Manager SSI Group zodpovědný za oblast hotelů a rovněž za školení svých týmů na podobné mimořádné situace.

Avšak nejde jen o návštěvníky ze zahraničí. Do Prahy se tradičně stahují z celé republiky lidé s komplikovanou minulostí i přítomností. Podle Štěcha přesto k nejproblematičtějším patří hromadné výpravy mladistvých studentů nebo sportovců ze zahraničí.

Incidentů přibývá i kvůli „levné turistice“. Příliv těchto turistů navyšuje možnost finančně dostupného ubytování prostřednictvím Airbnb. Nárůst poskytovatelů tohoto druhu ubytování jsou faktem, na který si hotely musí zvyknout. Anebo na ni reagovat, například zlevněním služeb a cen, hlavně u 3* hotelů. „Pro koncového klienta je to samozřejmě příjemné, ale zároveň to přineslo dostupnost dříve dražších hotelů a snížilo tak úroveň hotelových hostů,“ doplňuje Martin Štěch. Podle něj je ideální stav, když má každý větší hotel má minimálně po dvou lidech ostrahy na denní i na noční směně.

I v případě bezpečnosti hotelů lze fyzickou ostrahu doplnit moderními technologiemi. Například kvalitní kamerový systém napojený na Dohledové centrum je cestou, jak i díky bezpečnosti zajistit špičkový servis hotelu bez nutnosti zvýšených nákladů za další pracovníky.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

ČTĚTE nové číslo HoReKa!


Zajistěte si svůj výtisk

Partneři

HRK NEWS

Komerční sdělení

Zvyšování KPI díky správnému načasování komunikace

8. září 2021

Kalendář akcí

Vydává
Skupina ATOZ Horeka
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Jana Dorčáková
tel.:  +420 734 135 509
e-mail: jana.dorcakova@atoz.cz 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

HOREKA Group manager
Lenka Vohradníková
tel.: +420 739467 783
e-mail: lenka.vohradnikova@atoz.cz

© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zavřít

Každých 14 dní servírujeme čerstvé informace a inspiraci.

REGISTRUJTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU!